Въпреки ляво разположения волан, автомобилите за северноамериканския пазар се различават от европейските в някои важни детайли. Това включва оптиката (оранжеви предни габарити и червени задни мигачи), показателите на температурата по Фаренхайт, в мили/час на скоростта и в мили/галон за разхода на гориво.
Най-забележимата визуална разлика между "европейците", предназначени за продажба в САЩ, по едно време бяха броните - отвратителни по размер. Да, те изпълняваха перфектно поставените задачи, но превръщаха най-красивия лебед дори не в грозно пате, а в истинска птицечовка.
Какво караше автомобилните производители да обезобразят толкова много моделите си, за да ги продадат зад Океана? Разбира се, изискванията на местното законодателство. През 1971 година Национална служба за безопасност на движението по пътищата въведе Федералния стандарт за безопасност на моторните превозни средства - Стандарт № 215 (известен и като FMVSS 215). Според него всички нови коли на американския пазар трябва да издържат на удар със скорост от 5 мили в час без последствия или повреда в осветителната и горивната системи.
В първоначалния си вид европейските автомобили не можеха да изпълнят това изискване. Ето защо те бяха оборудвани с огромни брони, които буквално поемаха удара, за да няма проблеми за фаровете и стоповете. Понякога въпросът не се ограничаваше до монтирането на специални брони, а производителите трябваше да инсталират ясно изразени протектори и дори да преместят оптиката.
В галерията ви представяме няколко примера за красиви европейски автомобили, които, когато бяха "американизирани", започнаха да изглеждат възможно най-неугледно, губейки първоначалната си привлекателност.
Европейски модели, осакатени от американците (ГАЛЕРИЯ):
Красивият роудстър Mercedes-Benz SL (R107) се произвеждаше над 15 години. Уви, при появата му на американския пазар, той получи същите тези прословути брони и четири кръгли фара, които лишиха образа му от изразителност. Всъщност, подобни "добавки" могат да бъдат намерени на флагманския S-класа W116 и на по-демократичния първи S-класа W123.