Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Toyota Verso I
Под капака тук най-често се срещат атмосферните бензинови двигатели 1ZR и 2ZR, с работем обем 1.6 и 1.8 литра. Това са надеждни агрегати с голям ресурс, макар и не твърде динамични, меко казано. Трябва обаче да имате едно наум за системата Valvematic на японците, която замества дроселовата клапа при тези двигатели.
Има и достатъчно голям избор от дизели: оригиналните 2.0 и 2.2 японски дизели в първите три години на производството (с кодове 1AD-FTV и 2AD-FTV), и след това 1.6-литров турбодизел, който бе означаван от Toyota като 1WW, и който не бе нищо друго освен разработеният от BMW N47. Германският агрегат е динамичен и достатъчно надежден, ако не се броят проблемите с ангренажната верига, за която се препоръчва профилактична подмяна още на 100-120 хиляди километра.
Под капака тук най-често се срещат атмосферните бензинови двигатели 1ZR и 2ZR, с работем обем 1.6 и 1.8 литра. Това са надеждни агрегати с голям ресурс, макар и не твърде динамични, меко казано. Трябва обаче да имате едно наум за системата Valvematic на японците, която замества дроселовата клапа при тези двигатели.
Има и достатъчно голям избор от дизели: оригиналните 2.0 и 2.2 японски дизели в първите три години на производството (с кодове 1AD-FTV и 2AD-FTV), и след това 1.6-литров турбодизел, който бе означаван от Toyota като 1WW, и който не бе нищо друго освен разработеният от BMW N47. Германският агрегат е динамичен и достатъчно надежден, ако не се броят проблемите с ангренажната верига, за която се препоръчва профилактична подмяна още на 100-120 хиляди километра.


0