Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Opel Zafira
Изборът на задвижване е впечатляващо голям. Има 1.8-литров бензинов атмосферен мотор с 5-степенни ръчни скорости. Има два бензинови турбомотора, 1.4 и 1.6, съответно със 140 и 170 коня, но вторият е рядкост, а и е пословично проблемен. Най-често срещани на вторичния пазар са дизелите - 1.6 и 2.0 CDTI. По-малкият е относително надежден, трябва само да се внимава за ангренажната верига, която е откъм страната на маховика и трябва да се подмени най-много на 150,000 км. Двулитровият дизел от първите години на производство се превърна в кошмар за собствениците си заради лошите уплътнения, водещи до течове на масло, недостиг на смазка в двигателя и заминали биелни лагери. След фейслифта този проблем бе отстранен, но за по-старите двигатели си остава правилото уплътненията да се подменят на 80-90 хиляди километра.
Изборът на задвижване е впечатляващо голям. Има 1.8-литров бензинов атмосферен мотор с 5-степенни ръчни скорости. Има два бензинови турбомотора, 1.4 и 1.6, съответно със 140 и 170 коня, но вторият е рядкост, а и е пословично проблемен. Най-често срещани на вторичния пазар са дизелите - 1.6 и 2.0 CDTI. По-малкият е относително надежден, трябва само да се внимава за ангренажната верига, която е откъм страната на маховика и трябва да се подмени най-много на 150,000 км. Двулитровият дизел от първите години на производство се превърна в кошмар за собствениците си заради лошите уплътнения, водещи до течове на масло, недостиг на смазка в двигателя и заминали биелни лагери. След фейслифта този проблем бе отстранен, но за по-старите двигатели си остава правилото уплътненията да се подменят на 80-90 хиляди километра.


0