Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Peugeot 5008
Затова единственият разумен вариант са дизеловите двигатели - 1.6 HDi със 110 коня , или 2.0 HDi със 150 коня (вторият вариант се среща и като дизелов хибрид със 163 конски сили). Това са агрегати от DLD семейството - съвместна разработка на PSA, британското поделение на Ford и Mazda. Надеждни като цяло агрегати, макар и чувствителни към качеството на горивото. Проверете за маслени течове, преди да купувате.
След фейслифта се появява нормален хидротрансформаторен автомат с 6 степени от Aisin, който работи гладко и дълго. Има обаче и версии с доста посредствената роботизирана кутия на PSA. Тя се разпознава по скоростния лост - на него няма режим Р като при истинския автомат.
Затова единственият разумен вариант са дизеловите двигатели - 1.6 HDi със 110 коня , или 2.0 HDi със 150 коня (вторият вариант се среща и като дизелов хибрид със 163 конски сили). Това са агрегати от DLD семейството - съвместна разработка на PSA, британското поделение на Ford и Mazda. Надеждни като цяло агрегати, макар и чувствителни към качеството на горивото. Проверете за маслени течове, преди да купувате.
След фейслифта се появява нормален хидротрансформаторен автомат с 6 степени от Aisin, който работи гладко и дълго. Има обаче и версии с доста посредствената роботизирана кутия на PSA. Тя се разпознава по скоростния лост - на него няма режим Р като при истинския автомат.


0