Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Renault Grand Scenic 3
При Grand Scenic няма вариант за хидротрансформаторен автомат. Изборът е или между здраата 6-степенна ръчна трансмисия, или между роботизирана кутия с двоен мокър съединител EDC, произведена от Getrag. Тя работи прилично, но е пословично скъпа за ремонтиране, когато откаже.
Scenic има едно голямо предимство през френските си съвременници - първо, произвеждаше се малко по-дълго, до 2009, така че е по-лесно да се намери западен екземпляр, и второ, боята и защитата против корозия са на много по-високо ниво, отколкото при Peugeot или Citroen.
При Grand Scenic няма вариант за хидротрансформаторен автомат. Изборът е или между здраата 6-степенна ръчна трансмисия, или между роботизирана кутия с двоен мокър съединител EDC, произведена от Getrag. Тя работи прилично, но е пословично скъпа за ремонтиране, когато откаже.
Scenic има едно голямо предимство през френските си съвременници - първо, произвеждаше се малко по-дълго, до 2009, така че е по-лесно да се намери западен екземпляр, и второ, боята и защитата против корозия са на много по-високо ниво, отколкото при Peugeot или Citroen.