Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Volkswagen Touran
След фейслифта през 2010 моделът се разделя с легендарния 1.9 TDI и остава с два дизелови агрегата - 1.6 TDI и 2.0 TDI. И двата са надеждни и с голям ресурс, като при по-малкия ангренажният ремък трябва да се сменя на всеки пет години. Освен тях, в гамата са два турбобензина - 1.2 и 1.4 TSI. По-ранните версии на 1.4 създаваха много проблеми с веригата, но след края на 2010 това бе коригирано. Както и при всички други агрегати от ерата на даунсайзинга, и тези се нуждаят от редовна и честа смяна на маслото, за да работят надеждно.
След фейслифта през 2010 моделът се разделя с легендарния 1.9 TDI и остава с два дизелови агрегата - 1.6 TDI и 2.0 TDI. И двата са надеждни и с голям ресурс, като при по-малкия ангренажният ремък трябва да се сменя на всеки пет години. Освен тях, в гамата са два турбобензина - 1.2 и 1.4 TSI. По-ранните версии на 1.4 създаваха много проблеми с веригата, но след края на 2010 това бе коригирано. Както и при всички други агрегати от ерата на даунсайзинга, и тези се нуждаят от редовна и честа смяна на маслото, за да работят надеждно.


0