Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Renault Grand Scenic 3
Кратката история гласи, че самият сегмент на минивановете в Европа бе създаден от Renault с първия Espace. Дългата история гласи, че Espace първо бе разработен от дизайнера на Matra Андонис Воланис за Simca - и двете под шапката на Chrysler тогава. После Simca бе погълната от Peugeot, но на новите шефове Espace им се стори скъп и непрактичен. Peugeot върна проекта на Matra, която този път го предложи на Renault.
Така или иначе, френската компания днес има най-голям опит с този род автомобили. Тук говорим за Scenic трето поколение в удължената му версия - 4.57 метра. В сравнение с късата, тук багажникът е с над 200 литра по-голям, до общо 648. Моделът се среща и в 7-местен вариант.
Кратката история гласи, че самият сегмент на минивановете в Европа бе създаден от Renault с първия Espace. Дългата история гласи, че Espace първо бе разработен от дизайнера на Matra Андонис Воланис за Simca - и двете под шапката на Chrysler тогава. После Simca бе погълната от Peugeot, но на новите шефове Espace им се стори скъп и непрактичен. Peugeot върна проекта на Matra, която този път го предложи на Renault.
Така или иначе, френската компания днес има най-голям опит с този род автомобили. Тук говорим за Scenic трето поколение в удължената му версия - 4.57 метра. В сравнение с късата, тук багажникът е с над 200 литра по-голям, до общо 648. Моделът се среща и в 7-местен вариант.