fallback

В Германия вече плащат 5 пъти повече за китайски батерии

Замяната на устройството в системата за спешни повиквания eCall излиза доста солено на шофьорите

Собственици на автомобили в Германия са принудени да плащат 110 евро при обслужване на системата за спешни повиквания eCall, като това е само цената на батерията и в нея не влиза самото инсталиране, което струва около 25 евро. В същото време на свободния пазар батерията се продава за 20 евро, съобщава Focus.de.

„Цената за подмяна в сервиз е 110 евро плюс инсталирането на батерия струва 25 евро. И тук някои автомобилни производители и сервизи очевидно са открили доходен източник на доходи за себе си“, отбелязва изданието.

Авторът на материала, който е получил фактура от 170 евро за смяна на батерията в eCall, е поискал да получи старата батерия. От нейния номер той разбира, че това е същата литиево-йонна батерия, китайско производство (3,2 V) с проводник и три-щифтов щепсел, която се продава онлайн за между 20 и 25 евро.

Най-голямата обществена организация на автомобилистите в Германия - автомобилният клуб ADAC, предупреди шофьорите да не сменят сами батериите за модулите eCall. Причината е, че самото устройство е много чувствително и при неправилна инсталация уврежда модула за спешни повиквания.

От ADAC обаче признаха, че много шофьори се оплакват от завишените цени на услугата, но не се уточнява на какво се дължат те. Системата за спешни повиквания eCall е задължителна във всички нови автомобили в Европа от 2018 г.

fallback
  • #11
    Огнян Наков ( преди 4 седмици )
    За същата батерия в сервиза на БМВ на околовръсното в София, ми взеха 670 ле !!!!!!!!
  • #10
    Жицата ( преди 1 месец )
    Продължавайте да си купувате от традиционните марки. Не ви трябват електрички, гадни са. По- изгодно е да цакаш 5 години за подръжка.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е то навсякъде в официалните сервизи цените са по 5. Сменям си сам маслото и филтъра за 60 лв, а в официалния сервиз е 300 лв услугата.
  • #8
    Колеги ( преди 1 месец )
    Хайде преди да коментираме, да вникнем за какво иде реч. Какви 12 000, какви модулни батерии ви гонят, какво свързване към акумулатора....
  • #7
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Пък в България по този повод казват - *** глава затрива...
  • #6
    Гост ( преди 1 месец )
    Милионите цикли на батерията съществува само в мокрите сънища на облъчените теслюфенчета,които вярват в Дядо Коледа.
  • #5
    Ха ха ( преди 1 месец )
    Добре,че и батериите на вибраторите не се сменят по този начин, че масата от любители на новите автомобили за които важни са ей такива екстри ще остане изключително неудовлетворена в буквален смисъл.
  • #4
    Реално ( преди 1 месец )
    #1 да си каже мантрата, па после да чете. Батерията в Т. не се сменя цялата, а само отделни елементи тип 18650 или 21700 и има живот 20 години. 2012-2013 колите в момента на по 300-500 хил. са на 85-90% остатъчен капацитет. След 15 години гориво, ремонти, консумативи, обслужване, изгорели газове, платено паркиране и данъци, си избил парите за 2 нови коли барбар с батериите.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    проблема е че много мислиш
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Малко ми е странно - защо системата не е вързана към захранването на колата и да сложат една батерия която се зарежда? От друга страна тази система (наред с останалите) е едно от недомислиците на ЕС директивите.
fallback
Последни