fallback

Шефът на CATL предвиди огромен провал на Мъск с батериите

Tesla са много добри в останалото, но не разбират от електрохимия, категоричен е Робин Зенг

Босът на базираната в Китай гигант за батерии Contemporary Amperex Technology Co. Limited - или просто CATL, предвиди шумен провал в неговата сфера на Илон Мъск. Робин Зенг хвърли съмнение относно батерията 4680 на Tesla, като не я видя много успешна в дългосрочен план.

Робин Зенг

В интервю пред Reuters той каза на Илон Мъск, че цилиндричната батерия 4680 „ще се провали и никога няма да бъде успешна“. Зенг направи изявленията и на среща с главния изпълнителен директор на Tesla по време на посещението му в Пекин през април. Босът на CATL препоръча американецът да борави с други технологии, където е подготвен, не и с батерийни клетки. 

„Имахме много голям спор и аз му показах- Той мълчеше. Той не знае как да направи батерия. Става дума за електрохимия. Той е добър за чиповете, софтуера, хардуера, механичните неща", категоричен е Зенг.

 

През септември Tesla обяви, че е произвела своята 100-милионна батерия 4680 в Gigafactory Texas, след като достигна 50 милиона единици през юни . Компанията също е в процес на разширяване на своята Gigafactory Nevada, за да добави специално съоръжение за производство на 4680 клетки , което се очаква да увеличи до 500 GWh в дългосрочен план.

Tesla има заедно с CATL лиценз за технология, свързана с производството на батерии в Невада, която се очаква официално да стартира през 2025 година. В допълнение към обсъждането на технологията на батериите, Зенг каза, че с Мъск са говорили за фокуса на компанията върху автономността. Китайският магнат е съгласен с цялостния подход на Tesla към темата. За разлика от други компании, които разработват системи за самоуправление, Supervised Full Self-Driving (FSD) на Tesla използва само камери като сензори.

„Той е вътре“, каза Зенг пред  "Ройтерс" относно FSD стратегията на Tesla, „Мисля, че това е добра посока.“. Зенг обаче отбеляза, че според него Мъск е склонен да определя нереалистични срокове за нови технологии.  "Проблемът му е, че обещава много. Говорих с него“, добави Зенг. „Може би нещо се нуждае от пет години. Но той казва две. Определено го попитах защо. Каза ми, че иска да стимулира хората".    

Босът на CATL също каза пред "Ройтерс" , че ще построи производствено съоръжение в САЩ, ако новоизбраният президент Доналд Тръмп позволи това. „Първоначално, когато искахме да инвестираме там, правителството  каза „не“, каза Зенг. „Надявам се, че в бъдеще те ще бъдат отворени за инвестиции“, добави босът. 

През август Тръмп сподели, че ще бъде отворен за китайски компании, които строят фабрики в САЩ и наемат работна ръка. Така могат да избегнат 100-процентови мита върху вноса на електрически превозни средства (EV) и не само. „Ние ще дадем стимули и ако Китай и други страни искат да дойдат тук и да продават колите, те ще построят заводи тук и ще наемат наши работници“, каза Тръмп в изявление през август.    

fallback
  • #50
    v-1 ( преди 3 седмици )
    Той може да си говори така. Но те и Тесла разработват заедно нови видове батерии за ЕВ. Мъск не е глупав, защои да набива сам пари в големи разработки, като после може да си ги купи на готово.
  • #49
    VAYK ( преди 1 месец )
    Е да как няма да се провали, къде по яко е да взима батерии само от мен защо си прави самичък ама ха, така не бива :)))))
  • #48
    Тодор Несторов ( преди 1 месец )
    И Мъск, И г-н Зенг се правят че не разбират но, НЕ ЕЛЕКТРОХИМИЯТА е най-важната част в уравнението f(x,y,z)="МАСОВ ЕЛЕКТРОМОБИЛ", а конструкцията, базирана на концепция. Защо, мислите, светът още НЕ произвежда поне половината автомобили на ел.тяга? Ами просто е: НЕсъвършенство на батериите (колкото и да наливат в изследвания на химията) и НЕстандартизиран подход, създаващ повече проблеми, отколкото решава, ЗА ВСИЧКИ ПО ВЕРИГАТА. Към момента, те са още невидими но, почакайте 10 год.и ще видите.
  • #47
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами забавен, досаден е като конска муха с безкрайните си бъртвежи и милиони редове писания на мнения. В Интернета на България истанаха два големи генератори на трафик - спам имейли и мненията на Тесльо.
  • #46
    Leberknoedl ( преди 1 месец )
    До 43 и 44: Именно, китаец, специалист по батерии хвали Тесла за всичко останало, т. е. области по които не е специалист. И ти, с всичките си претенции за функционална грамотност, заключи че Тесла "продължава да е десетина година пред останалите.." Сега разбираш ли защо ти падат опорките и се въртиш като пумпал? Поредното зомбирано тесльофренче. Е, поне си забавен.
  • #45
    До 42 ( преди 1 месец )
    Какво не разбра от статията?
  • #44
    До 41 ( преди 1 месец )
    А между другото, Тесла продължава да е десетина години пред останалите наследствени автомобилни производители, особено пред Toyota която се движи в обратна посока. Лошото за Тесла и ужасното за всички останали е, че китайците са набрали такава скорост, че скоро ще задминат Тесла, за която ще е трудно да ги стигне. За останалите няма да е трудно, а ще е невъзможно. Сегашното затваряне на фабрики е само началото. Предстои по-лошо.
  • #43
    До 41 ( преди 1 месец )
    Е защо искаш всички да повтаряме това, което е казал китаеца? Казал е че Тесла е изключително добра във всичко с изключение на батериите. Ти трябва да живееш в паралелна реалност, за да не знаеш че най-добрите в производството на батерии в света са китайците и този китаец не казва нищо ново. Не е като да не ви го повтаряме за последните 5 години. Тесла имаше някакви шансове да ги застигне, ако бяха решили проблемите с батериите си преди 4-5 години когато ги представиха. Сега е късно.
  • #42
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако "преводачът" беше оставил цитатите на китайски, щяхме да разберем човека по-добре.
  • #41
    Leberknoedl ( преди 1 месец )
    Зомбираните фенчета на Тесла не обясняваха ли как били поне десетилетие пред останалите? Къде са се изпокрили сега? Един митичен бустер остана, и той сменил плочата, вече е хунвeйбин на другаря Жи.
fallback
Последни