fallback

Шефът на CATL предвиди огромен провал на Мъск с батериите

Tesla са много добри в останалото, но не разбират от електрохимия, категоричен е Робин Зенг

Босът на базираната в Китай гигант за батерии Contemporary Amperex Technology Co. Limited - или просто CATL, предвиди шумен провал в неговата сфера на Илон Мъск. Робин Зенг хвърли съмнение относно батерията 4680 на Tesla, като не я видя много успешна в дългосрочен план.

Робин Зенг

В интервю пред Reuters той каза на Илон Мъск, че цилиндричната батерия 4680 „ще се провали и никога няма да бъде успешна“. Зенг направи изявленията и на среща с главния изпълнителен директор на Tesla по време на посещението му в Пекин през април. Босът на CATL препоръча американецът да борави с други технологии, където е подготвен, не и с батерийни клетки. 

„Имахме много голям спор и аз му показах- Той мълчеше. Той не знае как да направи батерия. Става дума за електрохимия. Той е добър за чиповете, софтуера, хардуера, механичните неща", категоричен е Зенг.

 

През септември Tesla обяви, че е произвела своята 100-милионна батерия 4680 в Gigafactory Texas, след като достигна 50 милиона единици през юни . Компанията също е в процес на разширяване на своята Gigafactory Nevada, за да добави специално съоръжение за производство на 4680 клетки , което се очаква да увеличи до 500 GWh в дългосрочен план.

Tesla има заедно с CATL лиценз за технология, свързана с производството на батерии в Невада, която се очаква официално да стартира през 2025 година. В допълнение към обсъждането на технологията на батериите, Зенг каза, че с Мъск са говорили за фокуса на компанията върху автономността. Китайският магнат е съгласен с цялостния подход на Tesla към темата. За разлика от други компании, които разработват системи за самоуправление, Supervised Full Self-Driving (FSD) на Tesla използва само камери като сензори.

„Той е вътре“, каза Зенг пред  "Ройтерс" относно FSD стратегията на Tesla, „Мисля, че това е добра посока.“. Зенг обаче отбеляза, че според него Мъск е склонен да определя нереалистични срокове за нови технологии.  "Проблемът му е, че обещава много. Говорих с него“, добави Зенг. „Може би нещо се нуждае от пет години. Но той казва две. Определено го попитах защо. Каза ми, че иска да стимулира хората".    

Босът на CATL също каза пред "Ройтерс" , че ще построи производствено съоръжение в САЩ, ако новоизбраният президент Доналд Тръмп позволи това. „Първоначално, когато искахме да инвестираме там, правителството  каза „не“, каза Зенг. „Надявам се, че в бъдеще те ще бъдат отворени за инвестиции“, добави босът. 

През август Тръмп сподели, че ще бъде отворен за китайски компании, които строят фабрики в САЩ и наемат работна ръка. Така могат да избегнат 100-процентови мита върху вноса на електрически превозни средства (EV) и не само. „Ние ще дадем стимули и ако Китай и други страни искат да дойдат тук и да продават колите, те ще построят заводи тук и ще наемат наши работници“, каза Тръмп в изявление през август.    

fallback
  • #35
    анонимен ( преди 4 минути )
    АЕЦа на Турция се строи вече 14 години. А най-интересното е че той всъщност не е на Турция, a на Русия, оказва се че тя е мажоритарен собственик. Ердоганчо яко се обвързал с руснаците, явно не са му стигнали парите за такъв мащабен проект.
  • #34
    анонимен ( преди 18 минути )
    Тази новина ми напомня за една друга новина"Рогозин се заяде със САЩ: Ще си пращате астронавтите на МКС с батут 29 Апр. 2014" ... И още доста подобни, на които специалистите обясняват на Илон Мъск, че това не може да се направи и не се прави така.
  • #33
    До 31 ( преди 26 минути )
    Много обичам такива лъжи и манипулации като твоите. Не познавам нито един турчин за да го попитам, затова ще си позволя да попитам тебе. Кога започна строежът на атомната централа на турците. Кога завърши и колко електрическа енергия са произвели от тогава? Най любимият ми въпрос към манипулаторите като тебе - колко ток от тази атомна централа е внесен в България, че нали това е опорката. Ще ти подскажа само за първия въпрос май месец 2010 година е подписано споразумение за строеж.
  • #32
    Абе каскет ( преди 32 минути )
    Още в началото на годината ви казах, че заради провала Илон Мъск уволни целия екип за разработка на батериите и назначи нови хора, като обеща ако няма резултати до края на годината, да спре напълно производството на 46 80 батерии и да се откаже от идеята. И изведнъж днешната новина ви изненадва? Може да изненада само функционално неграмотни хора, които досега не са го разбрали. Това е и причината за платото на продажбите. Но за твое съжаление войната все още не е изгубена, а само битката.
  • #31
    Ееее ( преди 36 минути )
    Хептен ги разтегнахте. АЕЦ се строи в България от американци и подобни за 12 години. Основно едни ошфорки си прибират едни пари. И колкото по-дълго, толкова по-добре. В нормалните страни се строят за 1-2 години, от руснаци или китайци. Питайте турците за колко време им пуснаха първия блок руснаците, примерно. Така е навсякъде, където има нормални управляващи, и строят китайци/руснаци.
  • #30
    А бе шваба ( преди 37 минути )
    Толкова си заслепен от сектантство, че колкото и пъти да ти повторя за последните пет години че засега 4680 батериите са най-големият провал на Тесла, няма да ме разбереш. Обясних ти го защо се бави производството на камиона. Обясних ти го като причина за забавянето на производството на евтиния модел, който Сега ви измамиха, че ще става само автономен. Това е и причината за ограничаването на производството на пикапа, който се произвежда с тези клетки.
  • #29
    Пак ли ( преди 39 минути )
    "анонимен ( преди 24 минути )Хехех, Тротинетката.Фотоволтаиците "умират" след 18 часа,когато започва пикът в потреблението.Без балансиращи мощности ще внасяме еко ток от ТЕЦове в Турция, Сърбия и Македония." Тази опорна точка не я ли разбихме вече онзи ден? Имаш ли някакво обяснение как така фотоволтатите продължават да произвеждат в 18 часа дори след това, след като слънцето залязва в 16:50? С течение на времето ще произвеждат все повече след залез. Ще произвеждат повече отколкото по обяд.
  • #28
    Швабен зи каскен ( преди 43 минути )
    Тесла са технологична карикатура, това отдавна е известно в инженерните среди. Това че някой го е обявил публично обаче едва ли ще промени вярата на лумпенизираните технологично неграмотни фенчета драскащи безумия по форумите.
  • #27
    Гостенино антиматема ( преди 44 минути )
    В момента слънцето произвежда 2 200 000 киловата мощност с която могат да бъдат захранени 100 000 пещи по 22 киловата като вашите. Вече ти обясних че само с една твоя годишна заплата могат да се изградят фотоволтаични мощности да захранват всичките ви пещи и да остава и за струговете и фрезите. Да те питам купи ли си вече ферари със спечеленото от акциите на Тесла?
  • #26
    Гостенино психопат ( преди 48 минути )
    Тази опорна точка не я ли разбихме? Няма как шефът ти да уволнява работници заради високите цени, защото държавата компенсира бизнеса, когато цената на тока на борсата се покачи над 18 стотинки. Виждаш ли колко си кух и колко е трудно една лъжа да съчиниш като хората когато си технически и икономически неграмотен. Вече ти обясних че за всяко енергоемко производство е по-евтино да си произвежда и дори съхранява тока, когато има слънце, отколкото да го купува.
fallback
Последни