IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Четирима изоряха в Model Y заради залостени врати

Ръчното отваряне на Tesla е трудно, особено за пътниците отзад. А при дим e и фатално

Вратите на автомобилите Tesla се отварят отвътре с бутон, който ги активира електронно. Но има допълнения. Ако електрическата система се повреди или захранването бъде прекъснато, например при авария, тя може да се отвори  отвътре само чрез активиране на ръчен механизъм.
 
 
Тесла, отваряне


И може да бъде фатално при спешен случай, както и стана. Фатален инцидент с Tesla Model Y го доказа по най-лошия начин. Четирима от пътниците изгоряха, след като останаха в капан вътре. Те починаха, след като техният SUV се запалил.

Хронологията. На 24 октомври Tesla Model Y се блъсна в бетонен стълб в центъра на Торонто (Канада). Градската полиция смята, че това се дължи на превишена скорост. Водачът губи контрол и в крайна сметка катастрофира сам. Електрическият SUV започнал да гори след удара, в който пътували петима души.

От горящия Model Y успява да излезе само един от пътниците, 25-годишна жена. Тя не го прави сама, а е спасена от служител на канадската пощенска служба, който минава по това време. 73-годишният Рик Харпър спира, когато вижда горящата Tesla. Уви, не успява да отвори вратите. Виждайки този пътник, който отчаяно иска да излезе, той чупи едно от задните стъкла с метален прът.

Жената изскача бързо. Вече е много задимено и Харпър не разбира, че в колата има още четирима пътници. В този момент спасената жена е в шок и не може да говори. Така останалите четирима пътници загиват в Tesla Model Y, погълнати от пламъци! 
 
 
Тесла, отключане


Ръчното отваряне на Tesla не е нито лесно, нито интуитивно - при нито един модел.  Ако електрическата система откаже, тя уж може да се отвори ръчно. В модела Y - от предните седалки, се управлява с лост до бутоните за управление на прозорците. Въпреки че е достъпен, той не е обозначен с икона или някакви знаци. Трябва да знаете за какво служи, като прочетете ръководството или ако продавачът обясни предварително. Но едно ли е да помни човек!

На задния ред е много по-сложно. Лостът е скрит в долната част на джоба на вратата. Трябва да премахнете корниза, който го покрива, да отворите люк с лост и да получите достъп до кабел за отключване . За да влошат нещата, не всички модели Y имат тази система на задните редове. Това поне е посочено в ръководството. Отвън единственият начин да се отвори колата на Мъск е от капака. И тъй като електрическата система е прекъсната, изисква включване на преносимо зарядно с щипки. Безумие! 

Има няколко случая на хора, хванати в капан в Tesla, в които спасителният екип директно избира да счупи прозорците. Иначе трябва да търсят зарядно. Подобен екшън е това с 20-месечно бебе, хванато в капан, когато батерията опада. Пак в Модел Y. Освен  изтощаването на допълнителната батерия, електронната система за отваряне също спира да работи след силен удар в случай на авария. Случва се в повечето коли: когато въздушните възглавници се активира, захранването спира - за безопасност. Това е заради авариен предпазител, който се прекъсва при задействане на въздушната възглавница. Това е станало и при трагедията в Канада.
 
 
Тесла, отключане


С ранени пътници или при  паника, което е нещо нормално,  механизмът е всичко друго, но не и практичен. И дори шофьорът да го знае, трябва да обясни целият този процес на секундата. Това е почти невъзможна задача. Да не говорим, ако хората отзад са трудно подвижни. Или е пълно с дим, както в случая.

Харпър казва: "Предполагам, че младата жена се е опитала да отвори вратата отвътре, защото беше доста отчаяна. Не знам дали беше заради батерията или какво. Но тя не успя!". Като допълнение -  Tesla Model Y е много по-сложен за гасене. Така се получава опасна комбинация, която може да завърши с трагедия. 



 

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 10 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    Иво, какво е това истерясване? Жените се панират, мъжете действат. Какво значи уж? Дръпките за аварийно отваряне са на жила. Да послужи за всички 7 млн. с такава кола - да си видят къде са и как работят.
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 20 - младежите са загинали защото колата е била преобърната и са били затиснати, а не защото някой *** е решил да не можеш да си отвориш задната врата при катастрофа. Дано заведат дело срешу Тесла
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Инфо ( преди 1 месец )
    Американците никой не ги задължава да имат пожарогасител в колата, и те няма масово. За това като задими от някъде, излизат и чакат да изгори, после тичат при застрахователи. Във всички батерии има "главен силов шалтер", който при удар изключва батерията, и спира тока на цялата кола. Явно Тесла са над и нямат. За това няма компютър, който да чака да се успокои колата и чак тогава да отвори. Иначе при удар, особено в дере, докато се върти колата ще ви намерят кацнал на някое дърво, ако е веднага
  • #21
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 19 ( преди 1 месец )
    За жалост, нито марката mercedes, нито механичните дръжки успяха да спасят два млади човешки живота само преди два дни в България. Защо трябва да злорадстваш. Гадости се случват с която и да е марка. Как изгоря Пол Уокър? В Тесла?
  • #20
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 18 ( преди 1 месец )
    Ти чукни на дърво да не се случва. Всеки път при пожар на Тесла давам сводката за пожарите на автомобили само за последното денонощие в България. Този път дори няма да го правя защото се случи нещо изключително жестоко само преди 2 дни и е невъзможно да не сте чули за него. Петима младежи на възраст между 18 и 19 години с mercedes катастрофирали. Докато очевидците на катастрофата се опитвали да извадят младежите от автомобила, той се самозапалил и успели да извадят само тримата.
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    А... не! КупетИ! КупетИ тИсличка!!! Чичо ви Мъск има 1000 начина да ви убие и да придвижи естествения подбор крачка напред!
  • #18
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 16 - няма нужда от друг източник на енергия - трябва да е механично, защото при катастрофа механичното е най-сигурно
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    и да не забравим да лепим етикети за 10 лв върху пожарогасител че като те спрат за проверка най важното е етикетите да проверим по стъклата гражданска технически винетка аптеката трийгълник гуми грайфер колани алкохол весели цигарки щото преди беше 200 марки и едно прасе а по днешен глокс ний сме данъчни ревизия 30 хиляди евро визия
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 1 месец )
    За отзад съм напълно съгласен, че е доста сложно за катастрофирал човек. Но отпред си е напълно стандартна лостче за отваряне на вратите. За отзад трябва да ги задължат да сложат отделен източник на енергия директно във вратата, за да може бутонът да работи и при прекъснато централно захранване. Дори един кондензатор ще има достатъчно енергия за едно отваряне на вратата. Ще оскъпи автомобила само с десетина долара.
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    системи за автоматично активиране на система за гасене с пяна - AFFF - Aqueous Film Forming Foam или с газ - Novec 1230 при пожар има от десетилетия в автоспорта какъв е проблема да се монтират в автомобилите колко хора загиват годишно но на някой бюрократ не му мисли по лесно е да се дават кинти за полицай с нови патрулки камери глоби и от сутрин до вечер да ревем как да се грижим за безопасността по пътищата