fallback

Volkswagen започва да произвежда коли на китайска платформа

Концернът заменя собствената MEB с CEA, разработена съвместно с XPeng

Volkswagen ще се откаже от собствената си платформа MEB за автомобилите, произвеждани в Китай. Предприятието Volkswagen Anhui, три четвърти от което е собственост на германския концерн, ще започне да произвежда електрически автомобили на базата на архитектурата CEA (China Electrical Architecture), разработена съвместно с китайската XPeng.

Според информациите причината за преминаването към различна архитектура са слабите продажби на кросоувъра ID. Unix, базиран на модулната MEB. Първият Volkswagen, изграден на CEA, ще бъде качен на поточната линия през 2025 г. и ще излезе на пазара през 2026 г.

Volkswagen планираше да пусне няколко модела на платформата MEB след ID.Unix. Сега тези планове очевидно са преразгледани и пускането на следващия модел на европейската архитектура, който вече беше в процес на разработка, е отложен. Неговото място ще бъде заето от нов продукт на китайската платформа. До 2026 г. Volkswagen Anhui трябва да пусне четири нови продукта.

Продажбите на ID. Unix стартираха през юли и оттогава са продадени само няколкостотин бройки от модела, което е много слаб резултат за огромния китайски автомобилен пазар. Началната цена на модела е 209 900 юана (27 400 евро), като Volkswagen се опитва да стимулира търсенето с промоции, включително отстъпка от 40 000 юана (5200 евро) при покупка преди края на годината.

Очаква се преходът към китайската платформа да позволи на Volkswagen значително да намали цените, което ще привлече купувачи. Прогнозираната начална цена на автомобила на CEA е 160 000 юана (20 800 евро).

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Мда, някак си, когато се наложи китайците да отговарят на изискванията за Европа и цената става доста "не китайска". Същото е, и когато се случи да "произвеждат" в Европа. Някак мистериозно ако не могат да изнасилват работниците и природата нещо не се получава да са по-евтини. Чудна работа!
  • #5
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Няма да има евтини китайки коли! След като фалират европейските фирми китайците ще ги изкупят както направиха с Волво и ще продължат да си правят скъпи и луксозни коли по същите европейски марки но вече с нови собственици.
  • #4
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ами къде са тези евтини китайци? Дори преди митата не ги видях. Единствените които предлагаха нещо по-евтино, макар и малко но все пак, бяха MG и BYD. Но от електричките на цената на ДВГ ни следа. Сега като ги гледах на автосалона китайците са по-евтини защото са евтино направени. Те са конглокенция на Дачия на цената на Дачия.
  • #3
    анонимен ( преди 1 седмица )
    "пускането на следващия модел на европейската архитектура, който вече беше в процес на разработка, е отложен....Очаква се преходът към китайската платформа да позволи на Volkswagen значително да намали цените" volkswagen в прав текст си казват причината защо техните автомобили са скъпи, а китайските са евтини. Повече от очевидно е, че не е нито заради евтиният Труд в Китай, нито заради субсидиите в Китай, защото са еднакви и за двете платформи. Германците просто са технологично изостанали.
  • #2
    До 1 ( преди 1 седмица )
    Гладна кокошка просо сънува. Ще има да чакаш както евтините китайски volkswagen така и евтините оригинални китайци. Те си ги произвеждат за Китай, европейските политици не желаят да предлагат евтини стоки на европейските жители. Изкуствено държат цените на стоките високи, за да намалят изкуствено покупателната способност на населението за да е зависимо от тях. Китайца с два пъти по-малка заплата може да си купи по-добър автомобил от европееца. Нека казват че са бедни.
  • #1
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Пхахаха, китайски ФВ, китайски Мерцедес, китайски Опел, произведени в Китай БМВ. Въпросът е защо да даваме повече пари за преоблечени китайци, като можем да дадем по-малко за "оригинала". Германското дъно е много дълбоко и не се вижда изобщо. Затъването ще е многогодишно.
fallback
Последни