IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

50-те най-продавани нови коли в България през 2024

Skoda слага точка на годините доминация на Toyota и Dacia. Tesla е сред моделите с най-голям спад

Българският пазар на нови автомобили ще има нов лидер през 2024, ако нещо драматично не се случи в последните два месеца на годината. Към 31 октомври Skoda има цели 480 автомобила аванс пред втория Toyota и е близо до историческо постижение. Чешката марка никога досега не е завършвала годината на върха у нас. В последните години недостижим лидер в България бе Toyota, а преди това в продължение на почти пълно десетилетие водач по продажби бе Dacia.
   
   
Tesla Model Y 2024
Tesla Model Y е един от трите модела с най-голям спад на българския пазар тази година - отчасти заради възродения интерес към Model 3, отчасти и заради общото охлаждане на ентусиазма на българите към електромобилите (11% спад спрямо 2023)
  
      
Skoda има 60% ръст на годишна база - най-високият в Топ 10, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР (категории М1 и N1) Иначе от значимите пазарни играчи най-съществено увеличение на регистрациите отчитат Iveco (+150%), Land Rover (+119%, най-вече заради големи поръчки от Гранична полиция) и Suzuki (+75%).
   

ТОП 10, марки
Skoda - 5483 (+60%)
Toyota - 5003 (+19%)
Renault - 3700 (+15%)
Dacia - 3652 (+21%)
VW - 3195 (+1%)
Ford - 2334 (+34%)
Kia - 2316 (+14%)
Hyundai - 2018 (-10%)
Peugeot - 1661 (0%)
BMW - 1574 (+6%)
Mercedes - 1519 (+1%)

Абсолютен шампион по увеличение в регистрациите е китайският бранд Forthing - 969%, но от много ниска база през миналата година, когато предлагането в България едва започваше. Същото важи и за марката за високопроходими автомобили Ineos (+467%). На обратния полюс е Mitsubishi, която след 83% спад е почти изчезнала от българския пазар. Останалите марки със сериозно свиване в регистрациите са Maserati (-51%), Subaru (-42%), Jeep (-36%) и SsangYong/KG (-28%).

В премиум сегмента убедително води BMW с 1574 регистрации, пред Mercedes с 1519 (тук обаче се включва и лекотоварната гама), Audi със 758, Land Rover с 360 и Porsche с 339.

Цели 15 модела имат трицифрен ръст на българския пазар тази година, макар и повечето от тях да го постигат от много ниска база през 2023. Изключенията са Toyota Yaris (129%), Ford Focus (123%), Skoda Scala (116%), VW Golf (101%). На другия полюс, с най-големи спадове на годишна база, са Tesla Model Y (-46.2%), Toyota Aygo X (-46.3%) и Hyundai i20 (-53.8%).
  
   
50-те най-продавани нови коли в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

 

0 от 500
  • #2
    10 rate up comment 39 rate down comment
    Митична врачка ( преди 1 седмица )
    Тесла има най-голям скок в България! Но хората си карат новите Тесли с немските номера и затова не влизат в статистиката. Не виждате ли в София всяка втора кола е Тесла. Ако тези коли влизаха в статистиката, Тесла щеше да има пазарен дял, колко? 200 - 300, а защо не 400% Отворете си очите и вижте Теслите! Тях ги има, не са мираж, не са фантоми, не са купени гласове! Пеевс опа, това беше за друга статия
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    При мижовите бройки за повечето модели защо изобщо се дават и обсъждат проценти повече или по-малко? Подозирам, че е има общо с поговорката, "Лъжи, големи лъжи, статистика".