fallback

British Petroleum продава стотици бензиностанции

Заради електромобилите компанията се разделя с обектите си в Нидерландия

Компанията British Petroleum продава стотици свои бензиностанции в Нидерландия. Голямата лондонска петролна група вече не ги смята за печеливша инвестиция, тъй като обектите, разположени в тази страна, имат много високи разходи за наем и експлоатация и вече не са рентабилни.

Основната причина обаче е еволюцията на местния автомобилен пазар. Очаква се електрическите автомобили да представляват повече от 50% от пазара в Нидерландия до края на 2024 г. Ето защо BP предпочита да монетизира собствената си мрежа от бензиностанции, вместо да инвестира в тях.

Според местните медии, които се позовават на говорител на BP, компанията планира да продаде до 310 бензиностанции. Не е ясно обаче дали те ще се продава заедно или поотделно. Във всички, ако операцията премине успешно, тя може да донесе десетки милиони евро на петролната група.

За да се придобие представа за мащаба на тази инициатива, достатъчно е да се припомни, че Shell - големият конкурент на BP, плати 12,3 млн. евро за наемането на бензиностанция на магистралата, свързваща Амстердам с Утрехт в продължение на 15 години.

British Petroleum не е единствената мултинационална петролна компания, която е поела по този път. TotalEnergies подписа споразумение в началото на годината с канадската Couche-Tard за продажба на всичките си бензиностанции на германска и холандска земя. В Германия има 1198 бензиностанции и 392 в Нидерландия.

Самата Shell, която плати наем от 1 милион долара, за да поддържа гореспоменатата зона за обслужване, обяви, че иска да намали броя на бензиностанциите си с поне 1000.

Причините, макар и различни в различните компании, са свързани с екологичния преход. TotalEnergies иска да инвестира в създаването на мрежа за разпределение на водород. Междувременно Shell настоява за развитието на широка мрежа от зарядни станции в цяла Европа.

British Petroleum, от своя страна, действа на няколко фронта. Тя инвестира в Gogoro, източния гигант за електрически скутери, купува Superchargers от Tesla и инвестира във възобновяема енергия, за да превърне рафинериите в офшорни вятърни паркове.

fallback
  • #15
    До 15 ( преди 3 дни )
    За коя от всички говориш? BP, компанията планира да продаде до 310 бензиностанции.TotalEnergies подписа споразумение в началото на годината с канадската Couche-Tard за продажба на всичките си бензиностанции на германска и холандска земя. Shell, ... обяви, че иска да намали броя на бензиностанциите си с поне 1000. Моята функционална грамотност ми казва, че всички продават. Какво казва твоята функционална неграмотност? Какво разбра от текста?
  • #14
    Лудория ( преди 3 дни )
    За този под мен - провери какво значи функцонално неграмотен. Опитай да прочетеш отново статията. В нея има описани и други сделки, които вече са се случили. Не е само грабващото внимание заглавие и не се отнася само до BP. Ако не ти се занимава с четене, ще подскажа - функцонално неграмотните са пред театъра. Другите са прочели книгата или са вътре в театъра...
  • #13
    До 12 ( преди 3 дни )
    "И да добавя за електрическите неграмотници - ако има сделка за нещо, по нея има минимум две страни" ти към електрическите или към антиелектрическите неграмотници си, за да не си разбрал написаното" СДЕЛКА НЯМА"Според местните медии, които се позовават на говорител на BP, компанията планира да продаде до 310 бензиностанции." МОЖЕ И ДА НЯМА. А ако има, в 90% от случаите ще ползват имота, за да му сменят статута, А няма да го ползват като бензиностанция.
  • #12
    До 12 ( преди 3 дни )
    Бъркаш ръководител с последовател. Ръководителя поставя цел пред компанията и я води право към целта, независимо от останалите. Предлага най-добрия продукт и печели от това. Примерно Tesla и Toyota имат добри ръководители и всяка си има цел макар да са в противоположни посоки. Въпреки това и двете компании са успешни на фона на останалите, които тръгват ту след теслата след Toyota и после пак обратно към Tesla и после обратно към Toyota. Това няма как да е печеливш ход в дългосрочен план.
  • #11
    Лудория ( преди 3 дни )
    Не знам за какви шамари пишеш. Аз виждам, че поради политическия напъни и словоизлияния, икономическите мерки и пазарните реалности, ръководствата на компаниите не могат да вземат решение коя е посоката напред. И да добавя за електрическите неграмотници - ако има сделка за нещо, по нея има минимум две страни. Значи този дето продава/отдава под наем е срещнал някой, който иска да закупи/наеме това нещо. И това се случва при взаимна изгодност, а не с подарени пари от данъците или откраднати такива
  • #10
    анонимен ( преди 3 дни )
    Поредния шамар за антиелектриците. Както и поредната функционална неграмотност на гост, който уж не е врач, а вече врачува че тези бензиностанции няма да станат зарядни станции за електромобили. Или пък даже не се усеща, че точно това казва И както винаги някой друг трябва да му обясни какво точно е казал. А като му кажеш какво е казал започва да ти обяснява, че му изопачаваш думите, въпреки че буквално му ги повтаряш.
  • #9
    анонимен ( преди 3 дни )
    "TotalEnergies иска да инвестира в създаването на мрежа за разпределение на водород" - После се чудим защо светът е на това деридже. Представяш ли си какви иддиоти управляват Тотал, за да си заложат бъдещето на технология, която дори Тойотка видя, че е невъзможна? И това е само в частните компании. В държавното управление работят иддиотите, които не са успели да си намерят работа в частния сектор, т.е. отпадъка на иддиотите.
  • #8
    анонимен ( преди 3 дни )
    Гнуст, браво! Не изпускаш рекорда за най-безсмислен коментар! Давай, питбуле! Стискай!
  • #7
    анонимен ( преди 3 дни )
    Как да са рентабилни, като позиционирането на BP е да продават горива с 30-50% надценка? Чудя се защо някой въобще спира при тях. Като карам из Европа, често цената им е с цяло евро!!! над останалите.
  • #6
    до 2 ( преди 3 дни )
    Така беше, само че си затвори водородните зареждачки в Калифорния и Англия, а не за електромобили.
fallback
Последни