fallback

Google ще отнема управлението на лоши шофьори

Новата система за подпомаганe на водача е разработена от Waymo

Най-модерните системи за подпомагане на водача осигуряват по-безопасно шофиране с поддържане на траектория и дистанция между автомобилите. Те проверяват и мъртвите зони около преводно средство, но цялата тази помощ води до един много важен въпрос - какво се случва с всички данни, анализирани от тези асистенти по време на шофиране?

Отговорът е, че в не толкова далечно бъдеще те могат да бъдат използвани, за да бъде анализирано поведението на шофьори и при нужда да му се отнеме управлението на автомобила. Поне такова намерение има технологичният гигант Google, който патентова система с подобни характеристики.  Технологията е описана на цели 25 страници, като е разработка на дъщерното дружество Waymo, което е специализирано в автономното шофиране. Целта е създаването на софтуер, който да наблюдава всички функции за подпомагане на водача и свързаното с тях оборудване.

Цялата информация, събрана от системите, ще бъде обработена и оценена, за да се определи дали потребителят е лош шофьор или не и да се приложат, когато е необходимо, някои важни коригиращи действия. Те включват визуални и звукови предупреждения, но също така може да се стигне и до излъчване на специални сигнали, които доброволно да се предупреждават други автомобили в близост, както и правоприлагащите органи, че на пътя има „опасен шофьор“.

Друга възможност също така предвижда тези системи да започнат да поемат контрола над автомобила за неопределен период от време, но това не е всичко. В дългия документ Google посочва и други по-малко екстремни примери за това как тази технология може да бъде използвана. Например, ако водачът вземе прекалено лоши решения по време на шофиране, колата може да извърши тестове за калибриране, за да се увери, че всички асистенти работят правилно.

Също така системата може да изучи специфичния стил на шофиране на индивида с течение на времето и да го използва като база, за да определи дали нещо не е наред при определени обстоятелства. Във всеки случай все още не е ясно кога и дали тази система някога наистина ще пристигне на днешните или утрешните автомобили.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Както казаха навремето едни английски комици в един скеч, "Computer says No!".
  • #4
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не, не и .... НЕ!
  • #3
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Google да не забравят, че зад всяка купчина сървъра, има няколко зубъра и един костюмар, който са съвсем реални, а не вирутални иможе да отнесат шутове ....
  • #2
    popa ot razgrad ( преди 2 седмици )
    първата ми работа като се кача в колата е да изключа всякакъв вид подпомагащи системи...
  • #1
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Да започне като начало да предупреждава в Waze за камикадзетата и да ги репортва на КАТ.
fallback
Последни