fallback

Бензин или дизел - кои двигатели са по-здрави

Проучване сред 130 000 автомобила показва любопитни резултати

Вечният спор за това кой автомобилен двигател е по-надежден - бензинов или дизелов, продължава и едва ли скоро ще приключи с категоричен отговор. Такъв обаче се опитва да даде компанията Rolf Group.

Експертите са проучи 130 000 употребявани автомобили с пробег над 100 000 км, които са посещавали нейни сервизи заради различни повреди. Оказва се, че най-честите сериозни проблеми при автомобили с подобен пробег са течове на масло, като те се разделят по равно при двигателя и скоростната кутия. При бензиновите модели вероятността за такъв проблем е 59,5%, докато при дизеловите - 52%.

Също така при по-старите двигатели често се срещат проблеми с изпускателната система. Според резултатите от изследването рискът от подобни неизправности при бензиновите двигатели е 25,9%, докато при дизеловите - 29,4%.

В крайна сметка сравнителният анализ на двигателите показва почти еднакви резултатите, но дизеловите автомобили все пак се оказват с 0,5% по-надеждни, въпреки че подобна минимална разлика може да се дължи и на грешка.

fallback
  • #11
    Класиката е ( преди 2 седмици )
    Атмосферен редови дизел с 6 цилиндъра и един вал по 2 клапана на цилиндър. Работен обем 4000 кубика. Копресия 21:1. Стоманен блок и стоманена глава. Медни гарнитури навсякъде. Ангренажа без верига и без ремък. Директно задвижване на вала със зъбни колела в маслена баня като едно от колелата задвижва и горивната помпа която естествено е изцяло механична и захранва механично-хидралични дюзи. Общо взето това е конфигурацията ако се търси висока надеждност за лек автомобил с тегло под 3 тона.
  • #10
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Защо не слагат на корабите бензинови двигатели, защото не могат да ги бутат във водата.
  • #9
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ако говорим за *** двигател, бензинът е много по-издържлив. Не случайно моторните резачки са бензинови, генераторите също повечето. Дизелът идва когато ни трябва по-висок въртящ момент и разход, който да не е в небесата. Затова камионите са дизел. Вече с идването на новите технологии нещата се изравняват горе-долу, защото и двете имат инжектори, свещи, турбо и правят висок въртящ момент в ниските обороти. Разликата е, че бензинът гори малко повече, но и вдига по-високи обороти и е по-тих...
  • #8
    До 2 ( преди 2 седмици )
    Ами те правят. Но бай ти г-а-н-я го купува като на километража пише 120К, а той реално е на 320К, слага му гориво от менте бензиностанция, сменя масло на няма 10К, вместо на предписаните 20К и щото му идва нагоре, купува или фалшиво или *** масло, сутрин подгрява на място и съсипва двигателя, вместо внимателно да го подгрее в движение, яки резачки като кара, за да се покаже, пишман майстори го ремонтират, които всъщност го съсипват, прахоляци навсякъде и това влиза през филтъра в двигателя...
  • #7
    Румбо ( преди 2 седмици )
    Бензиновите двигатели рязко намалиха живота си заради даунсайзинга и използването на материали с ограничен живот(примерно алуминиеви цилиндри,прекалено малки бутала и прочее).Докато при дизела това няма как да стане поради особености на горивния процес,който изисква по-здрави материали,така или иначе.Дизеловите проблеми идват от периферията-ЕГР-и,ДПФ,прекалено изцеждане на мощност .Да ти е драго да изрежеш всичко...
  • #6
    Аз ( преди 2 седмици )
    Но обслужването на дизела е по-скъпо...както и самото гориво като цена спрямо газта....разбира се
  • #5
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Рекордьорът с доказан най-голям пробег в историята на автомобила и записан в Гинес е бензинов двигател, 1,8 литра, с пробег над 5 200 000 км.Това е. Останалото е плямпане!
  • #4
    До 1 ( преди 2 седмици )
    Само дето "прекъсвача" на ТИР-а е на около 2400-2500 оборота. И въпросният ТИР струва, колкото няколко дизелови автомобила. По чукарите за дърводобив още ползват разни бензинови ГАЗ-ки и ЗИЛ-ове (Джугани) от Студената война.
  • #3
    До 1 ( преди 2 седмици )
    Много мерси за разяснението, че дизелът е по-опродтен от бензина)))))
  • #2
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не е въпроса в технологията на двигателя, а в заложения ресурс. Който и определя цената. Сигурен съм, че ако решат 1.0л 3цил 150 коня могат да го направят да прави без проблем 500к км, но ще струва 3-4 пъти повече и му се губи смисъла.
fallback
Последни