fallback

Бензин или дизел - кои двигатели са по-здрави

Проучване сред 130 000 автомобила показва любопитни резултати

Вечният спор за това кой автомобилен двигател е по-надежден - бензинов или дизелов, продължава и едва ли скоро ще приключи с категоричен отговор. Такъв обаче се опитва да даде компанията Rolf Group.

Експертите са проучи 130 000 употребявани автомобили с пробег над 100 000 км, които са посещавали нейни сервизи заради различни повреди. Оказва се, че най-честите сериозни проблеми при автомобили с подобен пробег са течове на масло, като те се разделят по равно при двигателя и скоростната кутия. При бензиновите модели вероятността за такъв проблем е 59,5%, докато при дизеловите - 52%.

Също така при по-старите двигатели често се срещат проблеми с изпускателната система. Според резултатите от изследването рискът от подобни неизправности при бензиновите двигатели е 25,9%, докато при дизеловите - 29,4%.

В крайна сметка сравнителният анализ на двигателите показва почти еднакви резултатите, но дизеловите автомобили все пак се оказват с 0,5% по-надеждни, въпреки че подобна минимална разлика може да се дължи и на грешка.

fallback
  • #6
    Аз ( преди 1 час )
    Но обслужването на дизела е по-скъпо...както и самото гориво като цена спрямо газта....разбира се
  • #5
    анонимен ( преди 1 час )
    Рекордьорът с доказан най-голям пробег в историята на автомобила и записан в Гинес е бензинов двигател, 1,8 литра, с пробег над 5 200 000 км.Това е. Останалото е плямпане!
  • #4
    До 1 ( преди 2 часа )
    Само дето "прекъсвача" на ТИР-а е на около 2400-2500 оборота. И въпросният ТИР струва, колкото няколко дизелови автомобила. По чукарите за дърводобив още ползват разни бензинови ГАЗ-ки и ЗИЛ-ове (Джугани) от Студената война.
  • #3
    До 1 ( преди 2 часа )
    Много мерси за разяснението, че дизелът е по-опродтен от бензина)))))
  • #2
    анонимен ( преди 3 часа )
    Не е въпроса в технологията на двигателя, а в заложения ресурс. Който и определя цената. Сигурен съм, че ако решат 1.0л 3цил 150 коня могат да го направят да прави без проблем 500к км, но ще струва 3-4 пъти повече и му се губи смисъла.
  • #1
    анонимен ( преди 3 часа )
    Един камион през жизнения си цикъл минава над милион км (влекачи на ТИР), цялата тежка техника е обоудвана с дизел-и, оттук нататък не виждам какво има да се говори повече.. за издръжливот, надежност и т.н. Факт че, колко по сложен е двигателя толкова повече има какво да се счупи.
fallback
Последни