fallback

Без изненади - България е сред най-рисковите места за покупка на кола на старо

Само 5 държави в Европа имат по-лош индекс на прозрачност на пазара на употребявани автомобили

България е сред държавите в Европа, където е най-вероятно да се натъкнете на обявен за продажба употребяван автомобил, чиито данни са манипулирани. И тук не става дума само за превъртян километраж, но и за повреди по колите, както и за размерите на щетите по тях.

Резултатите са от проучване на компанията CarVertical, която всяка година публикува своя индекс за прозрачност на пазара на употребявани автомобили. Лидер в него е Великобритания, където само 2,1% от колите са с фалшифициран пробег, а 17,8% са повредени. На второ място е Италия, при която се отчитат 12,6% повредени коли, следвана от Швеция (18,3%), Германия (23,8%) и Швейцария (55,3%). Проучването е направено в общо 25 европейски държави, като индексът включва няколко показателя:

Процент на километражите с фалшиви показания

Среден фалшив пробег (в километри)

Процент повредени коли

Относителен размер на щетите

Процент на внесените употребявани автомобили

Средна възраст на проверените автомобили

Тези показатели са от съществено значение за разбирането на прозрачността на пазара, тъй като показват нивото на риск за купувачите на употребявани автомобили. Колкото по-високи са тези цифри, толкова по-ниско е нивото на прозрачност на пазара.

Като цяло, купувачите на автомобили в Западна Европа и Скандинавия е по-малко вероятно да се натъкнат на измама с пробег или скрити дефекти, тъй като има по-строги закони, по-нови автомобили и други фактори, които гарантират, че купувачите могат да се доверят повече на историята и качеството на автомобила.

За разлика от континентална Европа, Обединеното кралство има високи тарифи за внос и се използват предимно автомобили с десен волан. В резултат на това само 2% от превозните средства, проверени в carVertical във Великобритания, са внесени от чужбина. Първите пет най-прозрачни страни включват Италия, Швейцария, Германия и Швеция.

Най-малко прозрачните страни в проучването са Украйна, Латвия, Литва, Румъния и Естония, където е отчетен най-висок процент автомобили с фалшиви километражи и повреди. По-специално, най-голям брой случаи на измами с пробег сред европейските страни е регистриран в Латвия (11,1%) и Украйна (9,6%), докато най-висок процент повредени автомобили е открит в Полша (62,1%) и Словакия (60,5%).

Данни за това какъв е процентът на внесените употребявани коли у нас с манипулиран пробег, както и на повредените автомобили, не се посочва, но е факт, че България е на 20-о място по прозрачност на пазара от общо 25 държави, като индексът на страната ни е -67,7. Зад нас са само Естония, Румъния, Литва, Латвия и Украйна.

fallback
  • #13
    1718 ( преди 2 седмици )
    Италианците не пазят, карат дивашки, а улиците им често са тесни и с доста дупки. В резултат колите им са козметично очукани, раздрънкани и с проблеми по окачването. Ремонтите съответно са лесни и по-евтини (с изключения). Германците с техните хубави аутобани и широки улици правят доста повече километри. Автомобилите са много по-добре външно, но с "по-износена" механика, а и като цяло части...и после в България започват изненади я по двигател, я скорости и т.н. , които може да са скъпи и трудни
  • #12
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 11,*** и ти си един балък та еша ти нема.вервай ти на сервизна история попълнена редовно във фирмен сервиз и дошла тук на минимум км. за 10 години. Ей такива шарани ловят авто джамбазите. Автомобилите с отлично попълнена сервизна история са скъпи и остават в съответната страна,защото тук са скъпи и трудно продаваеми. Тук се карат тези коли които дилемата е на скрап или в Бг.
  • #11
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Всички по-нови коли от 10 години поне си имат пълна история и всичко, тия car vertical могат да се гръмнат! Единствено може да се прецакаш с кола от САЩ, Канада и подобни.
  • #10
    анонимен ( преди 2 седмици )
    И какво се оказа, италианските коли втора ръка са с много голяма вероятност да са по-здрави от новия внос от Германия.
  • #9
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Гоуеми разбирачи сте.Наша е титлата,,разбирач по много"
  • #8
    Chicho_Ficho ( преди 2 седмици )
    Куглокиго петльо, естествено, че когато средностатистически купуваш 10 годишен автомобил шансът да има скрити повреди е в пъти по-голям отколкото когато купваш кола на 3 години. Тия пак са открили топлата вода.
  • #7
    анонимен ( преди 2 седмици )
    това че купуваш автомобил от автосалон с гаранция не означава че е технически изправен справка хилядите знайни и незнайни изгорели автомобили и катастрофирали имаше един профил тук който коментира трагедия с негови близки в нов автомобил следствие на техническа неизправност и как дилъра е бил осъден да плати обезщетениено междувременно докато тече с години съдебният процес дружеството е естанало без активи и близките на загиналите са обезщетени с лист хартия с напечатани букви
  • #6
    анонимен ( преди 2 седмици )
    У нас всички само карат, сменят консумативи и си свиркат... и резултата е видим с бараките, които се карат по пътищата.Не вярвате!? Питайте някой местен тарикат с японско возило, дето никога, нищо не пипа. Само карат ли карат.
  • #5
    Слон ( преди 2 седмици )
    И сега като плъзнат при нас чудесните автомобили от Валенсия.....съчувствам им,но търговеца друго мисли.
  • #4
    Друг Гост ( преди 2 седмици )
    Балъци - само тук можеш да намериш изгодна, 20 годишна кола, на 100 000 км, гаражна, карана от пенсионер! :-)
fallback
Последни