fallback

Какво е грешка P0335 и как да я отстраните?

Един от най-коварните OBD кодове показва, че колата може да спре във всеки един момент

Диагностичен код P0335 означава „Грешка в сигнала на сензора за положение на коляновия вал (CPS)“, което може да се интерпретира и като „Сензорът за положение на коляновия вал е повреден.“ Много често това се проявя и с други серийни кодове - от P0336 до P0339. Всички те са свързани към сигнала от датчика на коляновия вал. Именно този сензор е най-важният в двигателя - без него не само нормалната работа е невъзможна, но често дори стартирането.

Причини за повреда на сензора на коляновия вал

Самият този малък сензор, който е капсулован и не изисква поддръжка, е изключително надежден. Обикновено изкарва без проблеми до 300 000 и дори до 500 000 км. Ако възникнат повреди, в половината от случаите те се дължат на неквалифицирана намеса или форсмажорни обстоятелства. Типичните причини включват:

- прекъснато окабеляване поради механични повреди по време на ремонт;

- прекъснато окабеляване поради механични повреди по време на работа. Например, когато след ремонт проводникът е положен неправилно и е протрит от ремък или изгорен през изпускателния колектор;

- прекъснато окабеляване поради окисляване на контактите (повредена изолация);

- повреда поради удар на чужд предмет (камък или пръчка от пътя) или злополука;

- повреда поради вътрешна повреда. Разбира се, не може да се изключи и обикновена повреда на сензора без видима причина, особено при по-стари машини.

Признаци за повреден датчик на коляновия вал

В допълнение към грешка P0335, повредите по датчика ще се усетят по най-очевидния начин. Това са основните симптоми:

. Трудно стартиране на двигателя. Може да се прояви по различни начини. Например сутринта колата запали нормално, вечерта едва „оживява“ от десетия опит и на следващата сутрин пак всичко беше наред. Има много опции;

- Нестабилна работа на празен ход и под натоварване. Може да се усетят спадове, вибрации, плаваща скорост;

- повишен разход на гориво и появата на дим от изпускателната тръба;

- внезапно спиране на двигателя.

Как да проверите сензора на коляновия вал

В случая са посочени основните алгоритми за проверка без специално оборудване.

- Визуална проверка за външни повреди или окисление. Често е достатъчно да почистите оксидите с бензин или спирт, за да може датчикът да се „възстанови“.

- Превключете мултиметъра в режим на измерване на съпротивление и измерете стойностите. Ако този индикатор е извън нормалния диапазон от 550–750 ома (проверката на инструкциите за конкретния модел няма да навреди), най-вероятно сензорът е повреден. Този метод обаче не позволява да се постави категорична „диагноза“.

- при сензорите на Хол, които имат три контакта, се проверява и референтното напрежение - между захранващия и масовия проводник. Обикновено стойността му е 5V.

Имайте предвид, че първоначалната проверка с мултицет не дава 100% гаранция за надеждност, с изключение на проверката на захранването. За точни резултати се използва по-сложно оборудване като осцилоскоп и мегаомметър (тестер за изолационно съпротивление с голям обхват на измерване от 0.1MΩ до 10GΩ и изпитателно напрежение до 1000V).

Как да коригирате P0335

Когато проблемът е окисление или скъсан проводник, проблемът се решава съответно с отстраняване и възстановяване на контакта. Ако обаче проблемът надхвърли механичните повреди, едва ли може да се направи нещо. Всеки сензор на коляновия вал е фабрично запечатан и дори да го отворите, е почти невъзможно да го възстановите. А и не си заслужава усилията, тъй като този детайл не скъп и е по-добре да бъде заменен.

Що се отнася до самата грешка P0335 и иконата за проверка на двигателя (Check Engine), в един случай нулирането на клемата на батерията ще помогне (разбира се, след отстраняване на причината), но в другия ще трябва да свържете OBD скенер.

Как да предотвратите P0335

Сензорът за положение на коляновия вал е доста прост и не подлежи на ремонт или разглобяване. Съответно е невъзможно да се повлияе по някакъв начин с едно или друго действие. Всичко, което собственикът може да направи, е да гарантира, че по време на ремонти в двигателното отделение самият сензор и окабеляването не са повредени.

fallback
  • #4
    Пропов ( преди 2 часа )
    Абе като цяло най голямата грешка е да си купиш кола окичена със сензори. Все ще светне нещо и проблема не е в цената на ремонта, ами да намериш правилния майстор дето да диагностицира и оправи нещата от първия път. Затова аз си мечтая за един дърт Мустанг от 70те години. Може да гори повечко, ама сипваш и караш. Механична кола. Докато нещо не изтрака - не е счупено. Като изтрака - ясно го чуваш го къде проблема.
  • #3
    Геле ( преди 4 часа )
    Моя датчик го смених преди месец. Беше марка Бош на около 250000км. Най-важния признак, че датчикът е пътник е че колата не може да запали като е загряла. Като изстине пали без проблем.
  • #2
    анонимен ( преди 14 часа )
    Има и хора, които "коригират" такива грешки. Има и коли, които просто "не дават". Имахме бусове на рено. След първата смяна на маслото, всички даваха грешка. Да кажеш, че ние сме били гъзоръки, добре! Ама това още от сервиза ни казаха, че няма оправия, както и че не влияе на гаранция (че ако влияеше, ох какви искове щяхме да пишем ...). Някакъв филтър, с някакъв датчик, преебавал се, като не знам си какво, най-вече на моделите с десен волан. Ем 'модерна работа'.
  • #1
    анонимен ( преди 22 часа )
    поредната статия за кодове, които се виждат само с ОБД техника! Мислите ли че, всеки има в колата си ОБД адаптер + софтуер, че да чете грешките? Това са едва 0.1% (че и по малко) от шофьорите, които се интересуват, но те са оборудвани. Съвсем отделно повечето такива грешки винаги изискват посещение в сервиз, а уредите за чистене на грешките са доста скъпи и изискват софтуер за съотвената марка / модел. Ако си нямате идея, по-добре да не пипате.
fallback
Последни