IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Токио бори задръстването с плаващ паркинг

Инженерното чудо е част от път, който включва мост над океана и тунел под водата

Това е първият в света плаващ паркинг, който привлича хиляди туристи на ден. Дори с цената на пътуване през мост над океана. Удивителната структура, стърчаща във водата до Токио (къде другаде), е създадена като гениално решение на ежедневен проблем.

 

Токио, изкуствен остров


Жителите на повечето големи градове знаят усещането да са заклещени в задръствания, докато отчаяно търсят място за паркиране. Всеки мегаполис има своето решение. В Лондон залагат на такси, докато в Ню Йорк действа строга система от разрешителни.

Но в Токио, най-големият мегаполис в света с 37 милиона души, измислиха нещо малко по-различно. Идеята се заражда през 1997 г. със завършването на Tokyo Bay Aqua Line. Тази магистрала от 11 километра се простира през целия залив, свързвайки Кавазаки и Кисазару. Първите километри от страната на Кисазру са извисяващ се морски мост, поддържащ четири ленти за движение. В края му се намира Умихотару, изкуствен остров, който служи като спирка за почивка на шофьорите. Предлага ресторанти, аркади и магазини, както и огромен паркинг, способен да побере стотици коли.
 
 

Токио, изкуствен остров


Местоположението за спиране е толкова необичайно, че всъщност се е превърнало в  туристическа атракция. Посетители плащат такса от 19 евро на кола (намалена на 6 през уикендите) за пътуването. Но маршрутът е уникален наистина. Позволява да минете и през моста, както и през четвъртия по дължина подводен тунел в света , който покрива останалата част от трасето. И не свършва до границата на сушата, а право в сърцето на Токио.

Въздухът за тунела се подава от „Кулата на вятъра“, вентилационна кула, разположена на островчето Умихотару. Тя се възползва от мощните ветрове, които се вихрят през Токийския залив. Поривите са чудесни за циркулацията на въздуха в тунела, но причиняват плашещо дрънчене по напълно открития мост в по-прохладни дни.
 

0 от 500