fallback

Пак ще спират старите коли в центъра на София

Ограничението влиза в сила от 1 декември, не е ясно как ще се глобяват нарушителите

Зона за ниски емисии в София, известна още като „малък ринг” отново ще влезе в сила на 1 декември. Тя беше въведена през декември миналата година, но отпадна през март, като целта беше да се ограничи влизането на автомобили от екологична категория 1 и 2 - тези, които замърсяват най-много въздуха.

„Малкият ринг“ се намира между булевардите „Патриарх Евтимий“, „Скобелев“, „Сливница“, „Васил Левски“ и улица „Опълченска“, а предвидените глоби за нарушителите бяха от 50 до 200 лв за физически лица и от 1000 до 2000 лв за юридическите.

Ниско емисионната зона ще ограничи навлизането в центъра на около 140 000 автомобила, като тя ще продължи да действа до 28 февруари догодина. Миналата година в центъра са влизали по около 8000 такива коли на ден, но шофьорите не са били глобявани, тъй като автоматичната система за засичането им така и не проработи.

От утре Столична община започва информационна кампания за предвижданите ограничения. Оттам обаче се оплакаха, че глобите ще бъдат събирани трудно.

„Връчването на тези глоби по така написаната наредба е много трудно и много ще затрудни администрацията. Не можем да глобяваме с фиш, трябва да е акт, който трябва да се връчи. За целта човекът трябва да си го вземе, което изключително много усложнява процеса. Общинският съвет трябва да преразгледа наредбата, така че такива ограничаващи мерки да могат лесно да се прилагат", каза Илиян Павлов, зам.-кмет по транспорта в Столична община.

Още по темата - четете на Dnes.bg

fallback
  • #13
    Друг Гост ( преди 9 минути )
    Защо изобщо да коментираме - прочетете само последния абзац и става ясно, че нищо няма да стане :-)
  • #12
    анонимен ( преди 19 минути )
    Мите, щом ДВГтата са проблемът за мръсния въздух защо забраната е само за зимния период?
  • #11
    До 10 ( преди 1 час )
    Няма смисъл казваш? А знаеш ли защо затегнаха мерките в китайските градове? И те не вярваха преди, но по време на корона кризата, когато спряха движението в китайските градове, в тези градове за първи път от 50 години насам, небето стана синьо. Можеш да провериш. Можеш да провериш и как се повишава чистотата на въздуха И как започна да спада вносът на горива и дори използването на въглища в Китай през последната година. Очевидно при желание могат да бъдат постигнати резултати, въпреки пропаганда
  • #10
    анонимен ( преди 1 час )
    Митичен, чвно не си разбрал, че пишеш с различни хора. Мога само да ти дам един друг пример - Щутгарт. Там исках да запраняват дизели, бензини - каквото се сетиш, или да ги ограничават по дни защото би мръсен въздуха (не бях забелязал дори). Не го направиха разбира се, защото се оказа, че няма да се промени абсолютно нищо, дори с 0.5%. И понеже винали си твърдял, че не вярваш слямо ами питаш и се информираш, те оставям да си ги зададеш, и после да си отговориш (понеже се имаш и за много умен)
  • #9
    До 7 ( преди 1 час )
    Поставил съм два елементарни въпроса за дискусия. Например не съм съгласен че ако всички автомобили бяха електрически, а горенето В София беше забранено, въздухът щеше да е по-мръсен от сега, защото въглищните тецове на Марица Изток ще замърсяват много повече София, защото въздухът в България е един, електромобилите замърсяват 2000 пъти повече отколкото бензиновите автомобили. Когато някой с помощта на 30 Ника се опитва да прокара тази теза даже не е смешно, а трагично!
  • #8
    До 5 ( преди 1 час )
    А това, че причината за функционалната ти неграмотност е нулевата ти обща култура нямаше нужда да го доказваш. Не ти е за първи път да не разбираш за какво ти говорят и да не знаеш какво е това компост, камо ли пък да схванеш за какви химични процеси ти говоря и как са свързани с кръговратът на въглероден диоксид в атмосферата на планетата. Пак забравих, че нивото ти е отрицателно и дори не правиш разлика между въглеродни емисии и замърсяване на въздуха.
  • #7
    анонимен ( преди 1 час )
    Митичен, проблема за мръсния въздух на София не е само в колите. Първоначално е географски, след това политически (презастрояването след 2000-та), когато се нарушиха въздушните коридори и не на последно място икономически - понеже политиката е.. мамата на всичко извън София, е нормално хората да търсят препитание в големия град. И инфраструктората не е предвидена за толкова хора. А тази зона е смях в залата, ако 8к са влезали в нвя (да кажат от колко общо) да видиш че е капка в морето.
  • #6
    До 5 ( преди 1 час )
    Аха, пак няма какво да казваш и е било само с цел лично заяждане. А аз очаквах да ме убеждавате как е много по-замърсяващо в София да се движат 1 милион електромобила, отколкото ако всички автомобили минат на синтетично гориво дори да им се махнат DPF филтрите и катализаторите и всичките са отопляват на дърва. Ти просто си решил да потвърдиш правилото че когато някой няма какво да каже, започва да обижда. Благодаря за признанието!
  • #5
    анонимен ( преди 1 час )
    Мите,този компост от външната тоалетна ли го вадиш?
  • #4
    До 3 ( преди 1 час )
    За разлика от тебе нямам село, но за сметка на това си имам двор в който нямам краставици, Но пък има доста дървета, които си торя с компост. Онзи същия, който при разлагането си отделя въглероден диоксид, който е достатъчен за фотосинтезата на растенията. Сега ще ми обясниш ли какъв ти беше смисълът на въпроса?
fallback
Последни