Едно от най-трудните неща за голям автомобилен производител с богата гама от модели е да има унифициран дизайнерски език. Това важи и за Hyundai, чието портфолио се състои от различни стилове. Корейците са решили да променят това, като представиха концепцията Initium, която демонстрира бъдещата дизайнерска философия, наречена „Art of Steel“.
С огледа на случващото се на пазара, не е изненада, че това е SUV, който през първата половина на 2025 г. ще се превърне в сериен модел. И тъй като има водородна горивна клетка, напълно логично е да се счита, че това ще бъде заместник на Nexo.
Компактният SUV е качен на аеродинамично проектирани 21-цолови колела, поставени в изпъкнали калници с черна пластмасова облицовка. Дизайнерите на Hyundai са добави багажник на покрива с вградени светлини, докато задната част донякъде напомня на Pontiac Aztek.
Корейският производител твърди, че Initium може да измине максимум 650 км, което е повече от Nexo, чийто пробег беше около 611 км. Електрически мотор с 201 к.с. е по-мощен с 40 к.с. спрямо стария водороден кросоувъра. Само една от капачките за гориво служи за презареждане на резервоара за водород, тъй като другата е за функцията Vehicle-to-Load (V2L). Тя позволява на собствениците да свържат автомобила към домашен контакт от 220 V, за да превърнат Initium в захранваща банка чрез захранване на домакински уреди.
Снимки на интериора липсват, но от Hyundai твърдят, че пътниците отзад имат достатъчно място и могат да се чувстват по-комфортно благодарение на големия ъгъл на накланяне на седалката. Задните врати също са с широк ъгъл на отваряне, което улеснява влизането и излизането. В случай на катастрофа, многоскелетната структура на каросерията и 9 въздушни възглавници осигуряват, според Hyundai, „безопасност при сблъсък от световна класа“.
Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията: