IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водороден SUV разкрива новия дизайн на Hyundai

Концепцията Initium още догодина ще се превърне в сериен модел

Едно от най-трудните неща за голям автомобилен производител с богата гама от модели е да има унифициран дизайнерски език. Това важи и за Hyundai, чието портфолио се състои от различни стилове. Корейците са решили да променят това, като представиха концепцията Initium, която демонстрира бъдещата дизайнерска философия, наречена „Art of Steel“.


Hyundai Initium


С огледа на случващото се на пазара, не е изненада, че това е SUV, който през първата половина на 2025 г. ще се превърне в сериен модел. И тъй като има водородна горивна клетка, напълно логично е да се счита, че това ще бъде заместник на Nexo.

Компактният SUV е качен на аеродинамично проектирани 21-цолови колела, поставени в изпъкнали калници с черна пластмасова облицовка. Дизайнерите на Hyundai са добави багажник на покрива с вградени светлини, докато задната част донякъде напомня на Pontiac Aztek.


Hyundai Initium


Корейският производител твърди, че Initium може да измине максимум 650 км, което е повече от Nexo, чийто пробег беше около 611 км. Електрически мотор с 201 к.с. е по-мощен с 40 к.с. спрямо стария водороден кросоувъра. Само една от капачките за гориво служи за презареждане на резервоара за водород, тъй като другата е за функцията Vehicle-to-Load (V2L). Тя позволява на собствениците да свържат автомобила към домашен контакт от 220 V, за да превърнат Initium в захранваща банка чрез захранване на домакински уреди.

Снимки на интериора липсват, но от Hyundai твърдят, че пътниците отзад имат достатъчно място и могат да се чувстват по-комфортно благодарение на големия ъгъл на накланяне на седалката. Задните врати също са с широк ъгъл на отваряне, което улеснява влизането и излизането. В случай на катастрофа, многоскелетната структура на каросерията и 9 въздушни възглавници осигуряват, според Hyundai, „безопасност при сблъсък от световна класа“.


Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:


0 от 500
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пак питам ( преди 5 часа )
    Какви са резултатите от разбиранията им? Нали обвързвахте високите технологии с продажбите? Илон само за ден произвежда повече електромобили, отколкото всички останали автомобилни компании произвеждат водородни автомобили за година. Коя е търсената технология? Само Тесла има повече зарядни станции отколкото са абсолютно всички водородни зарядни станции по света.
  • #2
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 5 часа )
    Те корейците, японците и китайците нищо не разбират от технологии, а, Тротинетка? Само ти и техно-кралят лъжлив нагъл Илон ги разбирате тия работи. Ха-ха-ха!
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 часа )
    Ето пример за инвестиция в безперспективна висока технология. Стара бизнес поговорка е, когато тръгнеш да катериш стълбата на успеха, да се увериш, че си я подпрял на правилната стена. Е, поне според мен, да си най-високо технологичен във водородните технологии за леки автомобили си е грешна стена отвсякъде. От hyundai поне са опрели друга стълба и при електромобилите и правят страхотни електрички, за разлика от Toyota която заложи само на водорода и продължава да ВЯРВА в него, отричайки батерии