fallback

Нова измама на пазара - „превъртат“ батерията на електромобили

Специално устройство фалшифицира капацитета по време на продажбата

Батерията е най-скъпият детайл на електрическото превозно средство, като нейното състояние определя до голяма степен цената на автомобила. Оказва се, че дори нейните показатели могат да бъдат фалшифицирани, макар и за кратко време, като това става по време на продажбата.

Първите случаи на новата измама вече са регистрирани в Европа. Тя се извършва с помощта на специално устройство, което наподобява дистанционен ключ. Продавачът го активира, докато кандидат-купувачът оглежда колата. На таблото се изписва, че батерията е в отлично състояние. След сделката устройството се изключва и параметрите на батерията падат до реалните стойности, които обикновено са около 50%.

Вече е установено, че манипулацията се извършва най-лесно с електромобили Nissan Leaf, които са доста разпространени на пазара втора ръка. Факт е, че подобна „операция“ крие и някои рискове, но хора с по-малко опит с автомобилите вече са били излъгани от недобросъвестни продавачи.

fallback
  • #10
    До 8 ( преди 6 минути )
    Примерно с предварителен договор, преди прехвърлянето. Да имаш право да му върнеш автомобила след ден-два, ако не отговаря на обещаното. Но както казах, най-елементарния начин е да бъде зареден от 10-20 Или колкото да е там процента до 100% и да се засече колко електрическа енергия ще събере в батерията, за да се изчисли оставащия капацитет. Това е много по-точно от измерване на пробега и доверие на показанията на компютъра за изразходваната енергия.
  • #9
    анонимен ( преди 30 минути )
    Това с пробега е малкият дявол, я сега си представете как някой люлински майстор е пипал БМС-а и се окаже как.имате защита само на хартия и ви прегрее батерията...
  • #8
    До 4 ( преди 1 час )
    Всички нови бангии са "лагерници" за мен, но в случая електричките като цяло са още по-лагерници. А това дето трябва да въртиш примерно 200 километра тест, за да купиш кола на старо искам да видя как точно ще се осъществи на практика в живия живот. Затова написах, че няма практически метод за проверка на състоянието на батерията. Което всъщност е и може би най-голямата драма на вторичния пазар на тези лагерници. Всичко е на принципа, "Вервайте ми!".
  • #7
    Гостенино ( преди 1 час )
    То тебе ако те питаме няма и пазар на нови електромобили. Tesla отдавна е фалирала. За последните 10 години няма 50% годишен ръст. А светът вече преминава на водород и забрави електромобилите. Да живей Toyota и гуруто и неговата пропаганда!
  • #6
    Гост ( преди 1 час )
    Точно затова пазар за електрокари втора употреба липсва.Никой не ще котка в чувал.
  • #5
    До 3 ( преди 2 часа )
    Има един 100% сигурен метод за проверка на оставащия капацитет на батерията - проверяваш колко е пробегът с едно зареждане, като шофираш "от пълно до празно" и ако ти харесва - купуваш. По-бързия метод е да заредиш до 100% и да видиш колко ще събере. В крайна сметка това е важното, а не колко % е деградацията.
  • #4
    анонимен ( преди 3 часа )
    Лагерник, само едно не се разбира от изключително начетеното ти "мнение" - дали мразиш всички електромобили или си само неизразим привърженик на Нисан?
  • #3
    анонимен ( преди 3 часа )
    А при батериите на другтите лагерници изобщо не съществува технология или метод за оценка за "здравето" им. Каквото каже бордовата диагностика, която съм сигурен, че също може да бъде манипулирана, колкото и постоянно да си общува с "кораба майка" в Пало Алто, или където им беше централата.
  • #2
    До 1 ( преди 3 часа )
    Прав си. Аз стигнах до същите изводи, но без да знам, че има индикатор за здравето на батерията на таблото. Всъщност това което ме шокира, беше "параметрите на батерията падат до реалните стойности, които обикновено са около 50%."... Обаче пък всичко се изясни още в следващото изречение..."Вече е установено, че манипулацията се извършва най-лесно с електромобили Nissan Leaf" ... Ами то почти е физически невъзможно да бутнеш капацитета на която и да е друга батерия до 50%. Това е показно
  • #1
    анонимен ( преди 4 часа )
    Както винаги, непрофесионална и подвеждаща статия. Не най-често - само с Лийф може да се направи такава измама, защото той е единственият модел, който има инициатор за здравето на батерията на таблото. Като цяло всеки, тръгнал да си купува Лийф, си е именен по рождение.
fallback
Последни