fallback

Китайски хибрид постави рекорд - 2208 км с едно зареждане

Седанът Roewe D7 DMH постигна среден разход от 2,49 л/100 км

Модел на марката Roewe, собственост на китайския концерн SAIC, записа рекорд на Гинес за най-дълго разстояние, изминато от PHEV. С пълен резервоар и заредена докрай батерия седанът Roewe D7 DMH измина разстоянието от 2208 км, постигайки среден разход на гориво от 2,49 литра/100 километра.

С това постижение SAIC се присъединява към други китайски производители - BYD, Geely и Chery, които вече имат PHEV с общ пробег от над 2000 км. Постигането на рекорда е отнело 4 дни на Roewe D7 DMH, като автомобилът е пътувал по специален маршрут в Китай, включващ огромни температурни разлики - от -8°C през нощта до +30°C през деня. Разликата в надморската височина по трасето също е много голяма - 1600 метра.

Моделът Roewe D7 DMH се предлага на китайския пазар от ноември 2023 г., но не е ясно дали рекордът е постигнат със съществуващия PHEV или с нов вариант. Според информацията хибридната система с 1,5-литров бензинов двигател има топлинна ефективност от 43% и ултрависоко съотношение на компресия от 16:1.

Освен това, автомобилът работи при възможно най-икономичните условия на гориво през повече от 85% от времето. Атмосферният му двигател развива мощност от 114 к.с. и 135 Нм въртящ момент, като е съчетан с коаксиален задвижващ блок P1, който намалява броя на предавки с две. Скоростната кутия е 1-степенна DHT, а монтираният на преданата ос електромотор развива 201 к.с. и 330 Нм.

В официалните спецификации на продавания Roewe D7 DMH е посочен комбиниран пробег от 1400 км, така че почти сигурно става въпрос за нова версия на модела, която предстои да излезе на пазара.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ако имаш 1600 м денивелация от началото до края кола от 2 тона ще има 31392000 дж потенциална енергия, което е 8 kwh и малко, това е над 50 км само от денивелацията на нормална електричка със 100 км/ч, с 50 е повече, може и към 100 да стигне ако караш залепен зад тир с 50 и гуми на 3 атмосфери, без климатик радио и фарове ...
  • #11
    РУК ( преди 3 седмици )
    Китайците са царе на безсмислените рекорди.Всеки нормален човек е наясно колко нагласен и изцеден е този "рекорд". На никой не му е нужен пробег 2000км.Нужно е колата в реалния ти живот да харчи близко до това което е обявено.Един познат БГ наскоро си купи ДОНГФЕНГ М4. С 1,5 двигател...ами среден разход 32/100!!! Вярно повече градско, НО 32/100!От представителството му казали,че проблема е в него не в колата.Сега се чуди как да я разкара.Е какво го греят него китайските "рекорди" от 2,4/100?
  • #10
    Мда ( преди 3 седмици )
    Интересно е, че в нито една статия за рекорда не се споменава средна скорост и обем на резервоара. Но още по интересно е, че се казва, че е бил поставен стикер на капачката на резервоара и бил сниман VIN номера на колата, за да са сигурни съдиите, че колата няма да бъде подменена. Т.е. колата не е била в полезрението на съдиите през целия път. Който, е изминат за цели 4 дни! Само аз ли се сещам за няколко начина да заредиш батерията и резервоар на кола като заобиколиш официалните отверстия?
  • #9
    До 8 ( преди 3 седмици )
    Айде бе! За рекорда на Приуса китайцофилите твърдяхте че от западния към източния бряг на САЩ е само спускане, ама в Китай "специално подбрания маршрут" няма как да е основно спускане и разбира се, изключително честните китайци, най-честния народ в света, са подбрали маршрут фифти-фифти спускане-изкачване.
  • #8
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Искаш да кажеш 2200 км спускане надолу ли? Няма такова надолнище никъде по света. За да е зачетен рекордът предполагам отсечката е съобразена да бъде горе-долу с еднакви спускания и изкачвания.
  • #7
    анонимен ( преди 3 седмици )
    едно зареждане на бензин, всяка вечер тока догоре, тръгва се от 1600 метра височина и се спускаш надолу :-) аз преди 15 години правих 1500 км с ситроен гранд пикасо на дизел с един резервоар ... Само търпение трябва.
  • #6
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    До 5 - Доколкото разбирам това е ко-аксиален ел. мотор (разположен е на оста на колелетата) и е свързан с двигателя чрез някакъв вид скоростна кутия или редуктор. В този модул трябва да има и диференциал - логично, той е на оста. Този ел. мотор се използва и за регенериране и за задвижване. Това е различно от други, които заместват стартер-генератор и се намират м/у ДВГ и скоростна кутия
  • #5
    анонимен ( преди 3 седмици )
    А защо не кажат тончно марпрута, да кажат каква е средната скорст, другото съмнително е 4 дни за 2200км (550 ден/?!) ... и един лаипки въпрос - какво точно значи това: "...двигател развива мощност от 114 к.с. и 135 Нм въртящ момент, като е съчетан с коаксиален задвижващ блок P1, който намалява броя на предавки с две..."
  • #4
    Митко ( преди 3 седмици )
    На това като му сложиш и една газова, цена няма да има.
  • #3
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Мисля, че е възможно. Ако приемем, че двигателя е 120 к.с. и гори 5 л/100км и караш пенсионерски и като включим първоначално заредената батерия и енергията от спирането и накрая излезе, че си "харчил" средно 60 к.с., то тогава излиза, че двигателя е работил през половината от времето - 5л / 2 = 2.5 л/100 км
fallback
Последни