IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Наследникът на Renault Megane ще бъде... Dacia

Румънската марка обещава да направи C-сегмента по-достъпен за потребителите

Нещата за марката Dacia вървят много добре, като на най-големия пазар в Европа - този в Германия, тя вече има пазарен дял от 2,5% и изпреварва компанията-майка Renault (1,8%). Това не е изненадващо, защото автомобилите на румънския производител са не само достъпни, но и стилни - нещо, което доказва и дебютиралият наскоро Bigster.


Dacia Bigster


С дължина от 4,57 метра с него Dacia навлиза в C-сегмента, който принадлежи към така наречения „Голф клас“. Именно това е и следващата цел пред румънската марка, която преди Bigter нямаше представител там. И не става въпрос само за размери, но и за цена, тъй като най-евтиният VW Golf в Германия вече струва над 28 000 евро. Затова и неговият конкурент Renault Megane ще слезе от сцената, за да бъде заменен от модел на Dacia.

При представянето на Bigster, от Dacia обявиха, че марката вече е лидер в сегмент B и сега е на път да завладее е сегмент C с новия си SUV. Целта на румънците е да направят този клас отново достъпен за потребителите, след като в последните години моделите в него поскъпнаха значително. И благодарение на Bigster това вече е възможно.

„Dacia навлиза в C-сегмента с внимателно планирана продуктова стратегия. Новият Bigster ще бъде последван от още два автомобила“, се каза още в съобщението на марката. Какви ще бъдат те, засега са само спекулации, но в разговор с британски журналисти шефът на марката - Денис Льо Вот, намекна, че единият от тях може да бъде комби, но това е само предположение


Dacia Bigster


Модулната CMF-B архитектура на Renault Group, която позволява дължина до 4,6 метра, комбинирана с хибридните задвижвания, използвани при Jogger, Duster и Bigster, може да бъде в основата на такова комби, както и на версия „крос-купе“ на Duster. Вариант също така е класически хечбек с 5 врати, който да замени Megane.

Льо Вот също така спомена възможната осъществимост на малка градска кола, базирана на новото електрическо Twingo от Renault. Главният изпълнителен директор на Dacia посочи, че в миналото марката не е предлага нищо под Sandero в гамата си, защото „уравнението в класическия А-сегмент с решения за двигатели с вътрешно горене не работи наистина“, тъй като маржовете на печалба са твърде ниски.

Това определено би имало смисъл за Renault Group - по-високата мащабируемост и по-големите количества от новата платформа на Twingo биха могли допълнително да намалят цената. Начална цена от 20 000 евро е предвидена за Neo-Twingo, произвеждано в Словения от 2026 г. Дериват на Dacia, който ще се появи след това, може да замени Spring, която се внасяше от Китай и да бъде успешно решение за румънския производител.


Dacia


В същото време обаче Dacia има и някои проблеми в родината, които бързо трябва да разреши. Според управляващият директор на марката за Югоизточна Европа - Михай Бордяну, високите разходи за енергия, инфлацията, нарастващите разходи за заплати правят Румъния по-малко привлекателна за индустриални инвестиции и по тези причини Dacia губи конкурентоспособност.

Михай Бордяну потвърди, че електроенергията в Румъния е по-скъпа, отколкото тази в Западна Европа, и индустриалците заедно с Министерството на енергетиката се опитват да решат този проблем. Топ-мениджърът на Dacia беше категоричен, че това е задача на национално ниво, тъй като страната става все по-малко конкурентоспособна, а инвеститорите са уплашени от липсата на финансова предвидимост.


0 от 500