fallback

Вече има и такова нещо - дистанционно шофиране

Разработчикът на технологията получи 34 млн. евро от ЕИБ и стартира тестове в световен мащаб

Тези, които все още не са свикнали със самоуправляващите се автомобили, може да бъдат разтърсени от тази новина. Vay, немски технологичен стартъп, се подготвя да разшири дейността си, като получи 34 милиона евро от Европейската инвестиционна банка.

С какво обаче се занимава тази компания? Vay, която започна да експериментира в Лас Вегас в началото на 2024 г., се фокусира върху технологията за "дистанционно шофиране". Водачите, които компанията нарича "телешофьори" или "дистанционни шофьори", могат да управляват превозни средства от разстояние, подобно на Euro Truck Simulator 2. В световния град на хазарта тази система се използва специално за автомобили под наем.

Задачата на тези шофьори е да вземат наетите превозни средства от мястото, където са били оставени, и да ги върнат в гаража. Всичко е доста просто измислено. С три различни екрана и система за кормилно управление водачите могат да шофират от комфорта на своя офис. Тъй като камерите и сензорите около автомобила предават информацията в реално време, шофьорът може да управлява колата без никакви проблеми.

С инвестицията от ЕИБ Vay ще може да "прехвърли" технологията си в Европа. Системата първо ще бъде тествана в Хамбург, след това ще бъде пусната в експлоатация в Белгия. В момента компанията разполага с автопарк от 20 превозни средства в Лас Вегас и се готви да увеличи бройката до 100.

Изпълнителният директор на компанията Томас фон дер Охе подчерта, че разходите по отдаването на автомобилите под наем са намалели значително благодарение на тази система. Толкова много, че потребителите могат да получат услугата в Лас Вегас много по-евтино от Uber и други подобни.

fallback
  • #4
    Дедо ( преди 1 месец )
    Ще стане и с камионите някой ден. И вместо кабина ще има още 4 палета стока.
  • #3
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Не ми се вярва да го използват за камиони. Трябва да има перфектно покритие с интернет и въпреки това ако разстоянието е голямо ще има лаг - ако отнема половин секунда за да дойде сигнала и половин секунда за да изпратиш реакцията е много. Те са казали за какво ще го ползват - връщане на коли под наем в гаража - само градско и предполагам през време в което няма много трафик
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Което пък въобще не значи, че някой шофьор няма да може да навърти 24 часа шофиране с един камион без прекъсване и да заспи в хола, докато камионът се блъска в лекия автомобил с цяло семейство в него. Никой няма да дойде да го провери, дали сменя картите за тахографа с тези на други шофьори.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    По този начин може да се движи 24 часа в денонощието без нужда от почивки на шофьорите. Един и същ камион ще може да бъде шофиран от три-четири или дори повече шофьори в денонощието, което е физически невъзможно ако трябва да са в камиона.
fallback
Последни