fallback

Вече има и такова нещо - дистанционно шофиране

Разработчикът на технологията получи 34 млн. евро от ЕИБ и стартира тестове в световен мащаб

Тези, които все още не са свикнали със самоуправляващите се автомобили, може да бъдат разтърсени от тази новина. Vay, немски технологичен стартъп, се подготвя да разшири дейността си, като получи 34 милиона евро от Европейската инвестиционна банка.

С какво обаче се занимава тази компания? Vay, която започна да експериментира в Лас Вегас в началото на 2024 г., се фокусира върху технологията за "дистанционно шофиране". Водачите, които компанията нарича "телешофьори" или "дистанционни шофьори", могат да управляват превозни средства от разстояние, подобно на Euro Truck Simulator 2. В световния град на хазарта тази система се използва специално за автомобили под наем.

Задачата на тези шофьори е да вземат наетите превозни средства от мястото, където са били оставени, и да ги върнат в гаража. Всичко е доста просто измислено. С три различни екрана и система за кормилно управление водачите могат да шофират от комфорта на своя офис. Тъй като камерите и сензорите около автомобила предават информацията в реално време, шофьорът може да управлява колата без никакви проблеми.

С инвестицията от ЕИБ Vay ще може да "прехвърли" технологията си в Европа. Системата първо ще бъде тествана в Хамбург, след това ще бъде пусната в експлоатация в Белгия. В момента компанията разполага с автопарк от 20 превозни средства в Лас Вегас и се готви да увеличи бройката до 100.

Изпълнителният директор на компанията Томас фон дер Охе подчерта, че разходите по отдаването на автомобилите под наем са намалели значително благодарение на тази система. Толкова много, че потребителите могат да получат услугата в Лас Вегас много по-евтино от Uber и други подобни.

fallback
  • #9
    Друг Гост ( преди 14 минути )
    До 8 - Прав си, но не забравяй каква е визията за бъдещето на Тесла - роботакси - там волан и *** не видях :-)
  • #8
    До 6 ( преди 36 минути )
    Зависи от правилата. В момента от Тесла могат да те гледат, Но всяко натискане на спирачките или по рязко завъртане на волана, изключва напълно автопилота и оставя контрола в ръцете на шофьора. Спирачките са механични и след като си ги натиснал никой не може да отмени това действие. Технически погледнато, ако си шофирал автомобил с lane assist, трябва да се бориш с него, ако решиш да минеш на пряко през някой остров на маркировката, но е направен така че да можеш да го преодолееш.
  • #7
    анонимен ( преди 48 минути )
    "Системата първо ще бъде тествана в Хамбург, ..."!?!? Илияне, клипа гледа ли го? Автомобила в него е с хамбургска регистрация! Значи системата вече се тества!
  • #6
    Друг Гост ( преди 1 час )
    До 5 - да си искат, но дали ще стане е друг въпрос. Имай предвид, че ако наемеш такава кола те могат да те гледат къде ходиш - проблеми с лична информация, а и могат да бъдат хакнати и да отидеш където те искат. Според мен, повечето такива технологии са само реклама като АИ - да ги видим като започнат произшествията кой ще ходи по затворите
  • #5
    До 3 ( преди 2 часа )
    Те искат да ги пускат съвсем без шофьори, А ти си се замислил за лаговете? Повече от очевидно е, че тези неща ще са доста надалече в бъдещето. Отдалеченото шофиране ще е допълнителна опция към автономното шофиране за ситуация в които автопилота не може да се справи самостоятелно. Тогава един шофьор ще може да "шофира" десетина камиона едновременно..
  • #4
    Дедо ( преди 3 часа )
    Ще стане и с камионите някой ден. И вместо кабина ще има още 4 палета стока.
  • #3
    Друг Гост ( преди 3 часа )
    Не ми се вярва да го използват за камиони. Трябва да има перфектно покритие с интернет и въпреки това ако разстоянието е голямо ще има лаг - ако отнема половин секунда за да дойде сигнала и половин секунда за да изпратиш реакцията е много. Те са казали за какво ще го ползват - връщане на коли под наем в гаража - само градско и предполагам през време в което няма много трафик
  • #2
    анонимен ( преди 3 часа )
    Което пък въобще не значи, че някой шофьор няма да може да навърти 24 часа шофиране с един камион без прекъсване и да заспи в хола, докато камионът се блъска в лекия автомобил с цяло семейство в него. Никой няма да дойде да го провери, дали сменя картите за тахографа с тези на други шофьори.
  • #1
    анонимен ( преди 3 часа )
    По този начин може да се движи 24 часа в денонощието без нужда от почивки на шофьорите. Един и същ камион ще може да бъде шофиран от три-четири или дори повече шофьори в денонощието, което е физически невъзможно ако трябва да са в камиона.
fallback
Последни