fallback

Porsche няма да прави нови EV, поне засега

Германският производител започва съкращения на дилърската си мрежа

Porsche е поредният производител, който преосмисля своята стратегия за електрически превозни средства и търси начини да пусна на пазара повече модели, които използват двигатели с вътрешно горене.

Според последните информации Porsche е принуден да вземе подобни марки в отговор на слабите продажби на Taycan и нарастващото търсене на модели с ДВГ и хибридни автомобили. Проблем за компанията в случая е, че новите 718 и Macan са проектирани изключително като електрически превозни средства. И адаптирането им към горивна мощност им може да бъде невъзможно.

Радикалната промяна в плановете на марката се дължи не само на спадащите продажби на Taycan, но и на упоритата лоялност от страна на клиентите към добрите стари автомобили с ДВГ. И това се оказва доста трудно за марка, която досега изглеждаше изцяло ангажирана с електрическата енергия

В Porsche са наясно, че препроектирането на модели, които са разработени като електрообили, към автомобили с хибридно задвижване не само ще изисква много усилия, но и ще бъде твърде скъпо. И затова компанията от Щутгарт започва оптимизиране на разходите, като в случая става въпрос за „милиарди евро“.

Това беше потвърдено и от главният финансов директор на производителя Луц Мешке. Той съобщи, че през третото тримесечие печалбата на Porsche е намаляла с 41%, което принуждава компанията да премине в режим на строги икономии. И първата крачка в тази посока е съкращаване на дилърската мрежа предимно в Китай, където спадът на продажбите е най-осезаем.

Финансовият директор на Porsche смята, че икономическата криза в Китай е ударила пазара на луксозни стоки и това е повлияло на общата статистика на продажбите на компанията. През третото тримесечие компанията отчита оперативна марж от 10,7%, което е много по-малко от прогнозираните 17-19%. В Porsche променят и прогнозата за продажби през 2025 г. След като в последно време марката реализираше около 300 000 нови коли на година, сега се очаква те да бъдат около 250 000.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те и сегашните им електрически автомобили явно не са читави ако се съди по обезценяването им. За разлика от нормалните, които не рядко дори поскъпват с времето.
  • #6
    До Друг Гост ( преди 1 месец )
    Нали всички които произвеждат електрически автомобили следват примера на Тесла. Тесла за какво са си признали?
  • #5
    РУК ( преди 1 месец )
    И къде го разгледа "вчера" ES6?Не знаех,че са го пуснали на картинки в дъвки Турбо! Знаеш ли тези 900км по кой стандарт на измерване са? Да ти подскажа ли? - на Алиекспресс, така де, китайския? Хайде сподели още малко информация за тази кола дето си видял на живо "вчера", моля те!
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Порше джип или EV не е никакво такова, също и онова четиривратото, това са някакви вагени с бадж Порше.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Порше сбъркана сериозно стратегията и сега берат "плодовете". Вместо да произвеждат мощни хибриди, те се засилиха към произведени в Китай електрички, на които да лепят емблеми и да проват като made in Germany. Само че годината е вече 2024, а не 2004 и китайците нямат вече нужда от Порше, а обратното. Та срива при германците тепърва предстои, и няма да е само при колите, а повсеместно в индустрията.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Германците вече имат сериозен проблем! Китайците са набрали скорост и до 5 години няма да имат стигане. Постоянно изкарва все по добри коли. Вчера разгледах за първи път на живо един електрически китайски кросоувър - NIO ES6 който даже се оказа че е второ поколение от този модел. В България явно още хората не са чували за тези коли и признават само немско. Да ви кажа, колата е много добра. Страхотен дизайн и добро качество на изработка. Вътре е лукс. Батерията е 150kWh (пробег около 900км)
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Идва края на годината и очакванията за коледни добавки увяхват, затова очакват с подобни приказки да изврънкат някой и друг милион че на едната заплата не се живее
fallback
Последни