fallback

Без изненади - Tesla отново отложи новия Roadster

Представеният преди 7 години модел може и да не стигне до производство

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, за пореден път отложи проекта за пускането на второ поколение на Roadster. Моделът беше беше показано като концепция през 2017 г. а през 2023 г. Tesla отвори предварителни поръчки, но без ясна дата за началото на производството.

Тогава компанията изрази надежда, че Roadster може да стигне до конвейера през 2024 г. Годината обаче е към своя край, а производството все още не е започнало. На скорошна среща на акционерите в компанията Илон Мъск е заявил, че плановете трябва да бъдат преразгледани отново.

„Причината, поради която все още този автомобил не е излязъл, е, че Roadster не е просто черешката на тортата, той е черешката върху черешката на тортата“, обясни най-богатият човек на планетата.

Преди година на сайта на Tesla се появи формуляр за предварителна поръчка на електрическата двувратка, като желаещите можеха да направят авансово плащане от 5000 долара, за да резервират предстоящия роудстър. Пълната цена на „втория“ Roadster по това време беше 45 000 долара.

Сега обаче става ясно, че няма нова дата за старт на производството на Tesla Roadster. На събранието на акционерите Мъск е съобщил, че засега приоритетът е върху по-важните проекти, които „имат по-сериозно въздействие върху доброто на света“.

Бъдещият Roadster трябва да бъде моделът на Tesla с най-впечатляващи характеристики. Твърди се, че той ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от секунда и ще измивана 1000 км с едно зареждане. И според Мъск това бъде най-впечатляващата кола в автомобилната индустрия, като никога няма да има друга като нея.

fallback
  • #19
    До РУК ( преди 3 седмици )
    След като батериите са недоносена технология, продължаваш ли да твърдиш че водородът е бъдещето защото в 5 литра резервоар се събира водород с който могат да се изминат 1360 км с едно зареждане? Продължаваш ли да ВЯРВАШ в тази небивалица или на 20-тия път в който ти задавам въпроса ще си признаеш, че си сгрешил? Ако правиш такива неща де!
  • #18
    До РУК ( преди 3 седмици )
    "Тукашния му шаман,след близо година обяснения започна да вдява що е достигана на плато на развитие и що е недоносена технология." Това не е ли онази недоносена технология на която ти самият реши да си хвърлиш парите през терасата и продаде на загуба. Онова плато за което ме убеждавате цяла година дали не е РЪСТ на продадените БРОЙКИ в световен мащаб което по вашата логика се нарича СРИВ И СПАД, щом се продадени няколко милиона повече в сравнение с миналата година?
  • #17
    до РУК ( преди 3 седмици )
    Нямам спомен да се познаваме, нито пък да съм споделял данни за финансовите инструменти, които притежавам. Акции на Тесла притежавам около месец преди първото гласуване на пакета от стокови опции на Мъск, когато цената им беше около 15 долара / или нещо от тоя сорт /. Ако ме бъркаш с някой, продължи с търсенето, пък дано се намерите и пообщувате
  • #16
    До 10 ( преди 3 седмици )
    Господин функционално неграмотен психопат. Твърдял съм че до 2030 година Тесла може да изгради без проблеми производствен капацитет за 20 милиона автомобила годишно, но не вярвам че някога ще продават повече от 5 до 10 милиона годишно. Точно както, че могат да поддържат 10 години 50% ръст от 2014. Сещаш ли се през коя година приключват тези 10 години? Мога да те затрупам с цитати, за разлика от тебе който си СИГУРЕН, но няма как да дадеш цитат.
  • #15
    анонимен ( преди 3 седмици )
    .... Напълно е възможно през следващите няколко години компанията да престане да произвежда автомобили за пазара, а да остане с енергетиката, проекта си за рототизирани таксита, притежавани и управлявани от Тесла, съответно бъдещите си проекти в областта на роботиката и изкуствения интелект. Производството на автомобили е един от най-трудните бизнеси с изключително малки печалби. И мисля, че целта на Мъск е да изведе Тесла от това поле и да остави други да го правят
  • #14
    РУК ( преди 3 седмици )
    До 8 - аз лично добре ги гледам финансовите резултати на тесла и съм много доволен от тях от много време.Единственото което нацелвам по-добре от движението на техните акции е, под коя статия си се развихрил:-) :-) Последните 3 дни ми донесоха на бързи пасове пари за 3 Модел 3 Лонг рейндж :-) :-) :-) А ти, както и за всичко друго, само ги гледаш на екрана тия резултати, колкото да дрънкаш по форумите :-) :-) :-)
  • #13
    До 10 ( преди 3 седмици )
    Абе психопат, я дай поне един цитат в който съм казал че ДНЕС Тесла има производствен капацитет за 20 милиона автомобила годишно"Мда ( преди 48 секунди )До 6 - аз съм СИГУРЕН в каквото съм СИГУРЕН теслиславе. СИГУРЕН съм, че ти твърдеше, че тесла ИМАТ КАПАЦИТЕТ да произвеждат 20 мил. коли годишно."
  • #12
    Спекулация ( преди 3 седмици )
    Никъде не съм срещал тази гледна точка, но допускам, че roadster се бави, защото Илон Мъск отново е поставил оптимистични цели за увеличаване на енергийната плътност на батериите, но все още никой не произвежда необходимите за този автомобил батерии. За 1000 км си трябва доста капацитет, А за roadster и който и да е друг спортен автомобил теглото трябва да е ниско. Две взаимно изключващите се изисквания. Който е вярвал за срокове на Илон Мъск е наивник. Абсолютно същият е проблемът с камиона
  • #11
    анонимен ( преди 3 седмици )
    ....Тесла има марджин от 30% в енергетиката, а поръчките им за Мегапак са за две години напред. Кой нормален изпълнителен директор ще набие наличния 30 млрд. кеш в проекти, които носят 10%, защото бюджетния автомобил ще има именно такава норма на печалба? Същото се отнася и за Роудстар-а, който е напълно безсмислен от икономическа гледна точка. По-важна е другата новина от 23 октомври - производството на Сайбъртрака през последното тримесечие излиза на печалба, което не беше факт преди 3 месеца
  • #10
    Мда ( преди 3 седмици )
    До 6 - аз съм сигурен в каквото съм сигурен теслиславе. Сигурен съм, че ти твърдеше, че тесла имат капацитет да произвеждат 20 мил. коли годишно. Сигурен съм, че постоянно твърдиш, че имат капацитета да са най-най в разработките. А практиката показва, че нямат нито производствения нито развойния капацитет да си доставят колата за която много хора платиха в аванс преди години. А ако някога изобщо започнат да я доставят тя ще е за 145 000 долара, не за 45 000. Справка Сайбършитнята
fallback
Последни