fallback

Без изненади - Tesla отново отложи новия Roadster

Представеният преди 7 години модел може и да не стигне до производство

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, за пореден път отложи проекта за пускането на второ поколение на Roadster. Моделът беше беше показано като концепция през 2017 г. а през 2023 г. Tesla отвори предварителни поръчки, но без ясна дата за началото на производството.

Тогава компанията изрази надежда, че Roadster може да стигне до конвейера през 2024 г. Годината обаче е към своя край, а производството все още не е започнало. На скорошна среща на акционерите в компанията Илон Мъск е заявил, че плановете трябва да бъдат преразгледани отново.

„Причината, поради която все още този автомобил не е излязъл, е, че Roadster не е просто черешката на тортата, той е черешката върху черешката на тортата“, обясни най-богатият човек на планетата.

Преди година на сайта на Tesla се появи формуляр за предварителна поръчка на електрическата двувратка, като желаещите можеха да направят авансово плащане от 5000 долара, за да резервират предстоящия роудстър. Пълната цена на „втория“ Roadster по това време беше 45 000 долара.

Сега обаче става ясно, че няма нова дата за старт на производството на Tesla Roadster. На събранието на акционерите Мъск е съобщил, че засега приоритетът е върху по-важните проекти, които „имат по-сериозно въздействие върху доброто на света“.

Бъдещият Roadster трябва да бъде моделът на Tesla с най-впечатляващи характеристики. Твърди се, че той ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от секунда и ще измивана 1000 км с едно зареждане. И според Мъск това бъде най-впечатляващата кола в автомобилната индустрия, като никога няма да има друга като нея.

fallback
  • #13
    До 10 ( преди 4 часа )
    Абе психопат, я дай поне един цитат в който съм казал че ДНЕС Тесла има производствен капацитет за 20 милиона автомобила годишно"Мда ( преди 48 секунди )До 6 - аз съм СИГУРЕН в каквото съм СИГУРЕН теслиславе. СИГУРЕН съм, че ти твърдеше, че тесла ИМАТ КАПАЦИТЕТ да произвеждат 20 мил. коли годишно."
  • #12
    Спекулация ( преди 4 часа )
    Никъде не съм срещал тази гледна точка, но допускам, че roadster се бави, защото Илон Мъск отново е поставил оптимистични цели за увеличаване на енергийната плътност на батериите, но все още никой не произвежда необходимите за този автомобил батерии. За 1000 км си трябва доста капацитет, А за roadster и който и да е друг спортен автомобил теглото трябва да е ниско. Две взаимно изключващите се изисквания. Който е вярвал за срокове на Илон Мъск е наивник. Абсолютно същият е проблемът с камиона
  • #11
    анонимен ( преди 4 часа )
    ....Тесла има марджин от 30% в енергетиката, а поръчките им за Мегапак са за две години напред. Кой нормален изпълнителен директор ще набие наличния 30 млрд. кеш в проекти, които носят 10%, защото бюджетния автомобил ще има именно такава норма на печалба? Същото се отнася и за Роудстар-а, който е напълно безсмислен от икономическа гледна точка. По-важна е другата новина от 23 октомври - производството на Сайбъртрака през последното тримесечие излиза на печалба, което не беше факт преди 3 месеца
  • #10
    Мда ( преди 4 часа )
    До 6 - аз съм сигурен в каквото съм сигурен теслиславе. Сигурен съм, че ти твърдеше, че тесла имат капацитет да произвеждат 20 мил. коли годишно. Сигурен съм, че постоянно твърдиш, че имат капацитета да са най-най в разработките. А практиката показва, че нямат нито производствения нито развойния капацитет да си доставят колата за която много хора платиха в аванс преди години. А ако някога изобщо започнат да я доставят тя ще е за 145 000 долара, не за 45 000. Справка Сайбършитнята
  • #9
    Фалшиви новини ( преди 4 часа )
    "Пълната цена на втория Roadster по това време беше 45 000 долара." Това никога не е било вярно! Ако не се лъжа, първите бройки бяха около 200 хиляди долара. Е колко пък поръчки да има при тази цена и дали си заслужава?
  • #8
    анонимен ( преди 4 часа )
    Добре е да се погледнат финансовите резултати на Тесла от последното тримесечие, които бяха публикувани преди два дни. Който има поне малко мозък, евентуално може да разбере какво се съдържа в тези данни, съответно защо акциите на компанията се повишиха с 25% за два дни. Който не е умен, ще си остане с "уууу, ааааа, измамник, шарлатанин" и прочее глупости. Аз лично не виждам никакъв смисъл в това да се произвежда Роудстар или бюджетния автомобил - много капитал в проекти с малка печалба
  • #7
    РУК ( преди 4 часа )
    Ей тъй като стане,все така става. Бачо Мъск с този довод ще отлага колата до края на безкрая С темповете на развитие на технологията, тази вече митична кола може да е черешката на черешката най-много за месец ....Изглежда баш "визионера" малко по малко ще осъзнае принципа на платото на развитие на една технология и че само тогава можеш да избухнеш с нещо пред всички. Тукашния му шаман,след близо година обяснения започна да вдява що е достигана на плато на развитие и що е недоносена технология.
  • #6
    До 5 ( преди 4 часа )
    Ти сигурен ли си че 20 милиона човека си чакат поръчките за Тесла, но Тесла не може да ги произведе, защото няма производствени капацитет? Вярно има балъци за милиони, ако някой ти е взел парите за Тесла и ти е казал да изчакаш останалите 20 милиона.
  • #5
    Мда ( преди 4 часа )
    Пирамидииии, фараониииии и балъциии за милиониии .... и тукашния шут сектант, който не е сектант! Как беше "Тесла ако искат могат да правят по 20 мил. коли на година, проблема не е в капацитета, проблема е, че няма на кой да ги продават" ?!? Е теслиславе, има доста балъци които платиха по 1000 долара на зелено, но фирмата с неограничения капацитет или ограничен до само 20 мил. коли годишно, не може да им го произведе. Нещо да кажеш?
  • #4
    До 2 ( преди 5 часа )
    Е нашето момче е легендарно, издига българското автомобилостроене до нови висоти, а хърватите Римак и шведите к Кьонисег само могат да завиждат :D
fallback
Последни