fallback

Не всички кросоувъри са подходящи за зимата

Експерти посочиха какви проблеми може да възникнат с тези коли на на снега

Не всички кросоувъри могат да се похвалят с надеждност при зимни условия на работа. Много любители на автомобилите, свикнали с концепцията за задвижване на всички колела, често смятат всеки SUV за всъдеход, способен да преодолява различни препятствия. Собственик на специализиран сервизен център разкрива пред изданието njcar защо не всички съвременни кросоувъри могат да се справят със снежни преспи.

Системите за задвижване на всички колела, базирани на електромагнитни или хидравлични съединители, се срещат все по-често в много кросоувър модели. Подобни технологии със сигурност са по-евтини в сравнение с традиционните системи за задвижване на всички колела. Те обаче имат редица ограничения.

Съединителят е механизъм, състоящ се от пакет от фрикционни елементи, които се активират чрез команда от управляващия блок. Тази система има възможност за регулиране на предавания въртящ момент в диапазона от 0 до 100%. В зависимост от конкретния тип конструкция, заключването може да се извърши както електрически, така и хидравлично.

Тази технология обаче има един съществен недостатък - тя е склонна към прегряване. Това е така, защото конструктивно е проектирана да помага на задните колела да се справят с малки заснежени зони, като например паркинги. Ако обаче колата започне да се плъзга в снега дори за 3-5 минути, съединителят може да прегрее, а индикаторът на таблото веднага ще се активира проблема. В резултат на това шофьорът трябва да вземе мерки за охлаждане на съединителя и да изкопае колата си от снега ръчно.

Хидравличните системи са известни със своята надеждност и способност да работят в режим на постоянен съединител за дълги периоди от време. Има обаче един важен детайл, който не може да бъде пренебрегнат - необходимостта от редовна смяна на маслото в механизма. Пренебрегването на тази процедура може да доведе до много неприятни последици - от вибрации и прегряване до пълна повреда.

Това е много важно за употребявани автомобили, тъй като много шофьори се ограничават до смяна на маслото само в двигателя, забравяйки за съществуването на съединителя. Така че, ако си купите употребяват SUV с пробег над 50 000 км, разумно е незабавно да смените маслото в системата за задвижване на четирите колела.

През зимата кросоувърите, оборудвани с роботизирана скоростна кутия с два съединителя, могат да причинят особено главоболие на собственика си. Тези трансмисии имат вградена защита от прегряване, което на пръв поглед звучи като предимство. Ако обаче температурата на работната течност се повиши над допустимата норма, електрониката ще накара съединителите да се отворят автоматично. И ако това се случи на стръмен хълм, ситуацията може бързо да стане критична: колата ще започне да се търкаля назад и ако водачът няма време да натисне спирачките навреме, последствията могат да бъдат катастрофални.

В съзнанието на много собственици на автомобили кросоувърите със задвижване на всички колела често се възприемат като автомобили, готови да завладеят всякакви офроуд условия. Искайки да увеличат способността си за преминаване през по-тежки терени, мнозина решават да инсталират гуми за офроуд. Често обаче такива промени не са подходящи за самата машина, което води до допълнителни проблеми. Това може драстично да увеличи напрежението върху трансмисията, което води до повишен риск от повреда на този основен агрегат.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    До #14. Просто човека не може да си позволи хибрид и си защитава Дъстера
  • #14
    До #14 ( преди 1 месец )
    Я кажи какво им е зле, че ми стана интересно.
  • #13
    Абсолютно колега ( преди 1 месец )
    Тея прехвалени трактори с скъп мейнтенанънс(сув,джипи,мипи),са абсолютната малоумщина в страна с умерен,че скоро и екваториален климат.Джиповете са по-скоро за майки с деца,а и некадърни позьори :)))
  • #12
    до 13 ( преди 1 месец )
    Естествено. Само че това, което не знаеш е, че всяка кола с 4х4 в днешно време го може, дори Дъстър или Сузуки за половината пари. Всъщност го могат по-добре - хибридните РАВ са много зле.
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Равката е много яка машина. Не е само здрава, но и доста проходима за градска джипка. Роднина има такава и сме ходили с него доста за риба по черни и кални пътища. Включва офроуд режима и си драпа много сериозно. Разпределя усилието на всяка ос равномерно и подава нужната сила на колелото, което трябва без да ползва кардани и други неща. Впечатлен съм наистина. За тежък офроуд естествено не става, но да те измъкне от почти всяка ситуация е на ниво. Лошото е, че държат висока цена и са скъпи.
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    Съвсем правилно са илюстрирали заглавието с тойотки-ибридчета. Те на хлъзгав терен се справят по-зле от кола с предно предаване, съвсем буквално.
  • #9
    Бате Иво ( преди 1 месец )
    Малко продължение на коментара ми Или да изскочиш от пряката без предимство само защото си със сюв или кросовърНавремето слушах един по радиото който обясняваше че карал огромен джип Е аз пък карам палко седемнадесет метрово камионче понякога съм двадесет понякога четирдесет тона Ама само аз знам колко съм А вие тутманици си нямате идея за това Не че нещо против ама се съобразявайте бъдете толерантни на пътя и евентуално асо сте решили да се самоубивате с автомобил не замесвайте неви ...
  • #8
    Бате Иво ( преди 1 месец )
    Първи коментар е много прав Бих добавил и егото на някои като причина за покупка на сюв или кросовър Честно казано Москвич с гошодимитровки да не говорим за вериги повечето сювове и кросовъри само ще му гледат задния номер Кофти че някои наистина високопроходими модели се превърнаха в по луксозни комбита 4
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Имам колата на първата снимка. Това е РАВ4. Предните колелета се задвижват от ДВГ а задните се задвижват от електромотор и нямат никаква връзка помежду си. Електрониката върши всичко и го прави много добре. Колата се води паркетник както казват много хора но никога не съм закъсал с нея в планината газел съм 30-40 см сняг без проблеми катерил съм черни пътища с коловози и никога не ме е оставила тази кола на пътя нито пък съм закъсал с нея, но съм се съобразявал с нейните възможности.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    с два тона и половина в гората каква работа имаш или в планината или на плажа какво ли не правят хората вместо да асфалтират и да си почистват пътищата
fallback
Последни