fallback

Новата Skoda Kodiaq vRS отново ще е с двигател от VW Golf GTI

Всъдеходът ще бъде последния модел спортен модел на чехите с чист ДВГ

Новият Skoda Kodiaq беше пуснат на пазара по-рано тази година и бързо успя да се хареса на потребителите. Сега производителят от Млада Болеслав се готви да направи нова крачка в тази посока, като пусне версия vRS опция, фокусирана върху производителността.

Това ще бъде последният автомобил с неелектрифициран двигател с вътрешно горене, създаден от подразделението за модели с висока производителност на чешката марка. Прототип на спортния SUV беше засечен по време на тестове на пистата „Нюрбургринг“ и нейните околности. Машината е минимален камуфлаж, така че може да се видят промените по нея в сравнение със стандартния модел.

Kodiaq vRS ще получи същата решетка и матрични LED светлини като версията Sportline, но вентилационни отвори отдолу са обновени, както и долната броня. Джантите на тестовия автомобил са същите 20-инчови джанти като на модела от предишното поколение.

Върху фалшивия дифузьор отзад е поставен камуфлаж, има и набор от широки накрайници на ауспуха, които трябва да придадат спортно присъствие на Kodiaq vRS. Интериорът също изглежда готов за производство, което предполага, че премиерата може да стане преди края на годината.

Първият Kodiaq vRS беше пуснат с дизелов двигател, преди да бъде сменен с бензинов агрегат – същият двигател като във Volkswagen Golf GTI, като това стана през 2022 г. Какво задвижване ще получи новия Kodiaq vRS все още не е уточнено, но членът на борда на компанията за техническо развитие - Йоханес Нефт, заяви още през 2023 г., че няма да бъде plug-in хибрид“.

Това изключва по-мощна версия на новия задвижващ механизъм на Kodiaq iV с 201 к.с. и почти сигурно означава, че Kodiaq vRS ще използва версия на 2,0-литровия четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор на VW Group, произвеждащ около 270 к.с. Същият мотор се поставя на VW Golf GTI.

Източници от Skoda потвърдиха пред изданието Auto Express, че Kodiaq vRS ще има автоматична скоростна кутия с двоен съединител, както и останалата част от гамата. А Мартин Ян - шеф на продажбите и маркетинга на компанията, заяви, че „Kodiaq vRS по дефиниция е 4x4.“ Предишният Kodiaq vRS също така се предлагаше със седем места и се очаква това да продължи и с новия модел.

Снимки: Auto Express

fallback
fallback
Последни