fallback

Bentley разчупва шаблона в индустрията

Британците вярват в горивата eFuel и го доказват със специален тест

Използването на eFuel, наричани още „електронни горива“, е част от ангажимента на Bentley за „намаляване на глобалните емисии, включително тези от глобални медийни събития". И британският производител на суперлуксозни автомобили го доказа, организирайки специално събитие за свои клиенти.

Гости от цял свят се събраха в Швейцария за представянето на четвъртото поколение на Continental GT Speed, който е оборудван с хибридна система с 4,0-литров W12, развиваща 782 к.с. И в случая за първи път беше използвано eFuel , което да демонстрира съвместимостта си със съществуващите двигатели с вътрешно горене.

Специалният тест, организиран от Bentley, включваше 12 автомобила Continental GT Speed ​​по маршрут, съчетаващ четири известни планински прохода в Алпите. След повече от 4500 завоя и около 12 900 км, изминати за седем дни, беше отчетено 30% намаление на общия въглероден отпечатък на всеки от шофьорите.

Използваното eFuel е напълно синтетично гориво, разработено от международен консорциум, ръководен от Highly Innovative Fuels (HIF) Global и подкрепено от Porsche. То произведено в пилотния завод Haru Oni в Чили. Биогенният CO2 се улавя чрез процес на варене и се комбинира с водород, създаден чрез електролиза на вода, за да се създаде метанол, който след това може да бъде рафиниран в бензин.

Сместа, използвана от Bentley за събитие, е била R75, която представлява 75% eFuel и 25% обикновен бензин. Това гориво е използвано както за Continental GT Speed, така и за автомобилите на организаторите на събитието. Всички хибридни батерии са били заредени със 100% възобновяема електроенергия от местни водноелектрически централи и вятърни турбини.

Според компанията, комбинацията от производителността на Ultra Performance Hybrid задвижването на новия Continental GT, горивото eFuel и 100% възобновяема електроенергия от хотела е довела до 93% намаление на емисиите на CO2 от превозните средства в сравнение с предишни събития.

fallback
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    #7 Айде още един който щял да мре от газовете... Вече е доказано, че А) фините частици са най-опасната част; Б) че ЕЛ генерира повече от тях, повече от колкото излизат през ауспуха. Другата глупост, че не могат да се движат само на синтетично гориво, явно нещо бъркаш с синтетиката с био, при които трябва преоборудване на двигателя.
  • #10
    До тинтири ( преди 4 часа )
    Не ти ли омръзна да го водим този разговор? Досега не си успял да ми обясниш, ако за единица пробег на електромобил е достатъчна 1kWp централа, А за производството на този същия пробег трябва да бъдат изградени 10kWp кое му е екологичното дори да не броим отпечатъка на останалата верига за производство, съхранение и транспорт на синтетични горива?
  • #9
    Не съм седем ( преди 4 часа )
    Но претендирам че съм функционално грамотен и разбрах, че 7 говори че въглеродният диоксид не е единственият газ, а за разлика от него останалите са отровни. Това е ако прочетеш с разбиране, а не буквално, въпреки че е написано от двусмислено и е възможно да е лапсус.
  • #8
    анонимен ( преди 4 часа )
    7-ми, незнам СО2 колко е отровен, ама надявам се знаеш, че се използва в ежедневието? Все се реве колко вреден бил, как задушавал градовете - обаче, едно че не съм чул някой да е умрял от консумация на газирана вода, градовете постоянно набъбват.. да не говорим за неселението на земята. СО2 е необходим на дърветата и жалкото е че не съм чул инциативи да се залесява. Само изсичане, застрояване.. глоби за емисии..
  • #7
    До Тинтири ( преди 4 часа )
    И сам не си вярваш на глупостите, които пишеш. Ти разбираш ли статията или Митбъстърът е прав, че сте функционално неграмотни? СО 2 не е единственият газ, който се отделя и е отровен между другото. И не се движат само на такова гориво, а на смес. И процесът е много сложен и скъп. И още много и.
  • #6
    анонимен ( преди 5 часа )
    Никъде не видях цената на това гориво?
  • #5
    Тинтири_минитири ( преди 5 часа )
    Ето тва е истината!!! И дори не е нужно (поне за началния етап докато се развива технологията и инфраструктурата) цялото гориво да е синтетично. Дори микс от едва 30% синтетика и 10% био и петрол ще направи ВСЕКИ двигател, дори да е в 50 годишна кола по-екологичен и от най-модерното ЕЛ!!!! Приложимо е за всички 1,3 милиарда автомобила и ще има по-голям ефект от десетилетната замяна на автопарка с ЕЛ зареждани така или иначе от въглища! ТОВА ТРЯБВА ДА Е БЪДЕЩЕТО!!!
  • #4
    Тинтири_минитири ( преди 5 часа )
    До 1, а как да се нарече? Въглеродно неутрално е когато не добавяш нови емисии - светия граал на зелената икономика - кръговата икономика. Изгореното в двигателя, излязло през ауспуха се улавя и преработва чрез използването на (ИЗЛИШНАТА) чиста енергия, след което се изгаря пак - при този цикъл нямаш добавено СО2. Реално само ДВГ със синтетично гориво го може. ЕЛ винаги добавя!!
  • #3
    До 2 ( преди 5 часа )
    В статията пише, че са успели да намалят с 30 процента общия въглероден отпечатък. Това не е въглеродно-неутрално. А иначе ми е ясна идеята.
  • #2
    анонимен ( преди 5 часа )
    Улавят, или "улавят", въглероден двуокис от въздуха, който после се връща там при горенето.
fallback
Последни