IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Ferrari избра V6 пред V12 за своя нов флагман

Хиперколата F80 е получила най-модерното техническо решение в Маранело

Много хора вярваха, че показаното само преди няколко дни Ferrari F80, което е новият флагман на италианския производител, ще получи легендарния 6,5.литров атмосферен V12 двигател на марката. Все пак той се поставя под капака на Purosangue, така че е напълно логично новият топ-модел от Маранело също да бъде оборудван с него.


Ferrari F80


Вместо това обаче F80 дебютира с V6 с двойни турбокомпресори, като споделя броя на цилиндрите си с модела 296 GTB, който е позициониран в средния клас, и в същото време има с два по-малко от V8 на SF90. Затова и големите фенове на марката определено останаха изненадани от решението на Ferrari.

Оказва се обаче, че за него си има причина, която беше разкрита от главният директор по маркетинг и комуникации на Ferrari - Енрико Галиера. Той обясни, че в компанията са избрали да оборудват хиперколата си с най-модерния и най-технологичен двигател, с който разполагат. А това означава, че във Ferrari не изпитват носталгия към миналото, особено когато става въпрос за инженерни решения.


Ferrari F80


„Зададохме си въпроса дали ще използваме най-емблематичния ни двигател [V12] или най-ефективния [V6] и решихме да вземем най-добрия“, обясни Галиера пред британското издание Auto Express.- Това е нещо, което винаги сме правили с нашите суперавтомобили, за да използваме най-високопроизводителната опция, налична към момента - просто погледнете F40 и неговия V8 с двойни турбокомпресори. Обмисляхме също електрическо или plug-in хибридно задвижване, но в крайна сметка решихме, че за момента това е най-доброто техническо решение“,.

3.0-литровият туин-турбо V6 на F80, въпреки че споделя основната си архитектура с мотора на 296 GTB, е значително променен. Той използва технологии от хиперколата 499 P на Ferrari, спечелила „24 часа на Льо Ман“, като развива 887 к.с., което е повече от 819 к.с. на 6,5-литровия V12 в 12Cilindri. Ferrari използва и три електрически мотора, повишавайки комбинираната мощност до 1184 к.с.


Ferrari F80


Резултатът е ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,15 секунди, което е с повече от половин секунда по-бързо от времето на наскоро представения McLaren W1, задвижван от хибриден V8 с 1258 к.с.

Ferrari планира да произведе 799 екземпляра от F80 и всеки от тях беше е купен още преди официалния дебют на хиперколата.


Още снимки на новия флагман на Ferrari - вижте в галерията:


0 от 500