fallback

Дилър на Ferrari съди клиент за продажба на Purosangue

Собственикът е трябвало да предложи автомобила на търговеца, от който го е купил

Какво може да по-хубаво от това да притежаваш Ferrari Purosangue? Да го задържиш, докато изчезне от пазара, и след това да го продадеш с огромна печалба. Дилър на марката от Тексас обаче счита това за измама и съди клиент за продажбата на собствената му кола.

Представителството на Ferrari в Хюстън заведе дело срещу бившия собственик на Purosangue - Тод Карлсън, за нарушаване на договор, в който е записано, че именно дилърът е първата опция при продажба на луксозния SUV. Това означава, че ако Карлсън реши са продава колата, той трябва да я предложи на компанията, от която е я купил.

Тази клауза от договора за евентуална продажба на колата важи в продължение на 18 месеца след доставката, която е през юни 2024 г. Не се посочва каква сума ще трябва да заплати дилъра, но със сигурност той няма да има проблеми с намирането на нов собственик на Purosangue, тъй като интересът към първия SUV на Ferrari е огромен.

Със сигурност Карлсън ще изкара повече пари, ако сам продаде автомобила. В договора му обаче е записано, че ако той направи това в рамките на година и половина след покупката, трябва да заплати на дилъра Ferrari of Houston печалбата, която е направил, за да покрие правните такси. Делото все още не е влязло в съда, но по всичко изглежда, че законът е на страната на Ferrari. А случаи като този ще накарат други собственици на Purosangue да се откажат от намерението си препродадат автомобила.

Подобни случаи не са рядкост, особено през последните години. Ford, например, съди актьора и звезда от кеча Джон Сина, след като той продаде суперавтомобила си GT, а Tesla заплаши да преследва собствениците на Cybertruck, които искат да направят бързи пари от продажба на електрическия пикап.

fallback
  • #5
    Пропов ( преди 3 седмици )
    Да си купиш Ферари не е като да си купиш хляб или пералня. Те те канят, като преди това са те проучили. Плащането е най малкия проблем за избраните. Ако ше и в злато да го платиш - Ферари тая работа не ги интересува. Не ставаш ВИП или нещо подобно. И винаги колата идва с едно тлъсто договорче - какво можеш и какво не можеш с нея. Не можеш да я пребоядисваш , да я модифицираш, да я препродаваш за известно време и т. н. т. Това важи за специалните им модели, не за всички.
  • #4
    Турбодизел ( преди 4 седмици )
    Чакай бе, кво излиза, понеже жабарите ги мързи да гледат и не могат да произведат достатъчно коли вкарват некви клаузи в договорите си? Как така аз ще броя некви кисели пари за некъв кърж и ако не ми пасне те ще ми казват, на кой да го продам, па и некъв джамбазин ще ме съди послелелеееее. Няма да видят края на боя. Като ги зачешам, дилър не дилър и до Италия ще стигна. *** ***
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако го е купил с кредит и бърза да го върне с печалба
  • #2
    Do 1 ( преди 1 месец )
    Новината е, да не си купуваш Ферари...
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Каква е новината тук??
fallback
Последни