fallback

Tesla Cybertruck вече струва с 18 000 евро по-малко

Властите в Европа се готвят да забранят продажбите на пикапа

Американският производител Tesla най-после намали цената на електрическия си пикап Cybertruck. Така желаещите да притежават модела вече ще могат да поръчат неговата по-достъпна версия, след като досега се предлагаше само „Foundation Series“.

Под „достъпна“ се има предвид вариант, при който отпада добавката от 18 200 долара, която включва пълния софтуер за самостоятелно шофиране на Tesla, 4000 долара за хардуер PowerShare, т.е. двупосочно зареждане, както и други елементи. Така цената на пикапа със задвижване на четирите колела пада до 79 990 долара (73 000 евро), докато тази на CyberBeast остава на 99 990 долара (91 200 евро).

Това намаление вероятно ще увеличи броя на желаещите да притежават Cybertruck, още повече, че Tesla ще започне да произвежда и повече бройки от модела. В същото време обаче пикапът и сега носи огромни печалби на Tesla, като се посочва сума от 20 000 долара на продадена бройка. При 30 000 единици, доставени на клиентите, това прави около 600 млн долара, които спокойно могат да компенсират спад в продажбите на други модели на марката.

В същото време обаче властите в Европа обмислят забрана на Tesla Cybertruck заради заплаха за пешеходците при инцидент. Европейският борд за безопасност на транспорта и Европейската фондация за колоездене - организации, чиято мисия е да защитават уязвимите участници в движението, смятат дизайна на пикапа за опасен.

Основната претенция е, че острите ръбове и ъгли на каросерията могат значително да влошат нараняванията на пешеходци и велосипедисти при сблъсък. Вместо да смекчи удара, както прави извитата форма на повечето автомобили, Cybertruck, според тези две организации, представлява „риск, който увеличава тежестта на нараняванията и смъртните случаи.“

Освен това критиците посочват теглото на Cybertruck, което според Tesla варира от 4000 до 4150 кг. Това значително надхвърля европейското ограничение от 3500 кг за автомобили от тази категория, което само по себе си е нарушение на съществуващите разпоредби.

fallback
  • #11
    До лудория ( преди 1 месец )
    Ако не е регистриран на фирма и не извършва транспортни услуги за други лица, доколкото знам не е нужен нито тахограф, нито да пише пътни листове. Но да видим какво ще решат от 1 януари 2026, когато тези изисквания вече ще са в сила за 2,5 т обща маса ( или в състав ) , ще трябва да са оборудвани с тахограф с всичките му произтичащи задължения . Там попадат и някои бензинови и дизелови SUV, които празни тежат почти толкова
  • #10
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 9 - Прав си - това е някакъв параграф 22 - не може хем да искаш Cybertruck хем да минеш психо тест :-)
  • #9
    Лудория ( преди 1 месец )
    И като го регистрираш товарен, какво правим с винетка, пътен лист и подобните бумащини?! Не съм шофьор, но ми обясни, че ми е любопитно. На мен едни греди да ми пренесат, човека ми поиска пари за пътни такси, попълваше някакъв си лист.... Защото за категория винетка няма. :) И се замисли, колко от онези недоразумения човешки, дето карат такива автомобили, имат книжка с категория Ц?! Защото за Б ще мине номера с купуване, но за Ц надали. Че и психо искат, я минат, я не...
  • #8
    Няма изненади ( преди 1 месец )
    "Властите в Европа се готвят да забранят продажбите на пикапа" докато останалите произвеждат пикапи, електромобили, батерии и фотоволтаични панели, Европа се е съсредоточила да произвежда забрани и ограничения. Да видим докъде ще стигне с това "производство"
  • #7
    До 4 ( преди 1 месец )
    Има и друго предимство при регистрация като товарен автомобил. Товарните автомобили отговарят на други изисквания за безопасност, различни от тези на леките автомобили.
  • #6
    До 4 ( преди 1 месец )
    И какъв е проблемът с всичко това? Да не се оплакваш, че не можеш да караш камион с B категория? Нали точно за това са създадени както категориите на книжките, така и категориите на превозните средства спрямо тегло и предназначение. При това тегло, пикапът просто ще бъде регистриран като товарен автомобил над 3,5т и няма да нарушава нито една разпоредба. В такъв случай няма да има и проблеми да дърпа каквото и да е ремарке, за разлика от леките/товарните автомобили с тегло под 3,5 т.
  • #5
    я стига ( преди 1 месец )
    то дори 18 000 не струва бе батко
  • #4
    до 2 ( преди 1 месец )
    Категория "B". За Cybertruck трябва книжка с категория "C", тъй като теглото превишава 3500 кг, заедно с пътниците и полезния товар според ЗДП. Тоест трябва да бъде регистриран като камион.
  • #3
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Не върви. 20 000 печалба на автомобил е толкова зле че по-добре да се откажат. Не послушаха Акио Тойода, както ги съветваше ти. Ето пръдльо обяснява в няколко поредни теми, че Toyota печели повече от продаден автомобил. Как да не ви ВЯРВАМЕ. Все пак говорите с ФАКТИ, като РУК, който сподели с нас факта, че творението на Toyota с под 5 литра обем на резервоара за водород, изминава 1360 км с едно зареждане. ВЯРВАЙТЕ си и не ни занимавайте със сектантство.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Освен това критиците посочват теглото на Cybertruck, което според Tesla варира от 4000 до 4150 кг. Това значително надхвърля европейското ограничение от 3500 кг за АВТОМОБИЛИ ОТ ТАЗИ КАТЕГОРИЯ, което само по себе си е нарушение" коя е тази категория? Да не твърдите че в Европа няма автомобил с тегло над 3,5 т? Съвсем изплискахте легенда. И за какво ми е С категория, ако в цяла Европа няма какво да шофирам с нея?
fallback
Последни