IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla уби своя най-достъпен модел

Версията Standard Range Model 3 е спряна, оставяйки Long Range най-ниското в гамата

Tesla се отказа от най-достъпния модел в гамата си в САЩ, като в същото време обяви данните за производството и доставките за третото тримесечие. Те показват умерено увеличение както на производството на автомобили, така и на общите продажби в сравнение с предходните тримесечия.


Tesla


Най-евтината Tesla в Щатите беше Standard Range Model 3 със задно предаване, чиято цената беше 38 990 долара. След нейното спиране най-ниско в гамата вече е Model 3 Long Range, която също е със задно предаване, но има по-голям пробег и струва 42 490 долара. Решението на производителя вероятно ще разочарова някои потребители, но то си има обяснение.

Досегашният стандартен Model 3 използва литиево-йонни батерийни клетки, произхождащи от Китай. Като такъв, той не отговаря на условията за федерален данъчен кредит за електромобил в размер на 7500 долара. За сравнение, Model 3 Long Range Rear Wheel Drive има батерии, произведени в САЩ и така отговаря на условията за пълен данъчен кредит, което означава, че всъщност може да бъде закупен само за 34 990 долара.

Решението да се откаже от модела Standard Range съвпада с обявяване от Tesla на резултатите за производството и доставки за третото тримесечие на годината. През този период марката е произвела 469 796 автомобила и е доставила 462 890. Основната част се пада на Model 3 и Model Y - 443 668, докато останалите 26 128 автомобила включват Model S, Model X, Cybertruck и Semi.

Общите доставки на Tesla за тримесечието достигнаха 462 890, отбелязвайки 6,4% увеличение в сравнение със същия период на миналата година. Вероятно ръстът в доставките се дължи отчасти на дългоочакваното пристигане на Cybertruck към края на 2023 г. Производителят обаче все още не е публикувал конкретни данни за електрическия пикап и затова не е ясно какво е имал върху общите продажби.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Dfs ( преди 3 минути )
    Много ми пука колко са продали вижте акциите,. Спечелиха ми една нива кола за 1 месец. а селфдрайвинга функционира перфектно всъщност-от него печелят повече от всяка продадена кола- В САЩ
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До вярващите ( преди 46 минути )
    ВЯРВАТ само тези които не могат да смятат. Антиелектрици и антиматематици като вас. Единственото в което прогнозирам (вярвам) е, че Тесла ще изпълни плана за 50% ръст за 2024 . Сметката е 33 000х1,5 на 10 степен = 1902946 броя. За психопатите обяснявам че това не е ОБЕЩАНИЕ, а лично мое МНЕНИЕ. Нещо което те НЯМАТ! ВЯРВАТ на идоли и ЛЪЖАТ, манипулират и се заяждат, за да си ги защитават. Други аргументи НЯМАТ. Лично мнение нямат и не разсъждават - щом казва вождът е ВЯРНО.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    За антиматематиците ( преди 49 минути )
    Ако Тесла беше продължила с 50% ръст до 2030 , колко автомобила трябва да произведе тогава, щом през 2023 са били 1, 8 милиона?
  • #2
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Митьо е велик ( преди 1 час )
    Той обещава от името на най-богатия човек на света и щом е обещал Иван Мъск няма друг избор освен да го слуша. Абе психопат, ти мислиш ли че някой ти вярва на патологичните лъжи? Ако вие продължавате да вярвате че те са ще постигне 20 милиона автомобила през 2030 година както са обещали и че до края на годината най-накрая ще е завършат автопилота, си е само ваша ВЯРА. Затова толкова лесно ви лъжат по изборите, и все оставате излъгани. Аз никога не съм ВЯРВАЛ в нито едното от двете.
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Обещаните от Митьо Тротинетката 50% ръст на продажбите и тази година няма да се сбъдне.