fallback

Tesla Cybertruck вече струва с 18 000 евро по-малко

Властите в Европа се готвят да забранят продажбите на пикапа

Американският производител Tesla най-после намали цената на електрическия си пикап Cybertruck. Така желаещите да притежават модела вече ще могат да поръчат неговата по-достъпна версия, след като досега се предлагаше само „Foundation Series“.

Под „достъпна“ се има предвид вариант, при който отпада добавката от 18 200 долара, която включва пълния софтуер за самостоятелно шофиране на Tesla, 4000 долара за хардуер PowerShare, т.е. двупосочно зареждане, както и други елементи. Така цената на пикапа със задвижване на четирите колела пада до 79 990 долара (73 000 евро), докато тази на CyberBeast остава на 99 990 долара (91 200 евро).

Това намаление вероятно ще увеличи броя на желаещите да притежават Cybertruck, още повече, че Tesla ще започне да произвежда и повече бройки от модела. В същото време обаче пикапът и сега носи огромни печалби на Tesla, като се посочва сума от 20 000 долара на продадена бройка. При 30 000 единици, доставени на клиентите, това прави около 600 млн долара, които спокойно могат да компенсират спад в продажбите на други модели на марката.

В същото време обаче властите в Европа обмислят забрана на Tesla Cybertruck заради заплаха за пешеходците при инцидент. Европейският борд за безопасност на транспорта и Европейската фондация за колоездене - организации, чиято мисия е да защитават уязвимите участници в движението, смятат дизайна на пикапа за опасен.

Основната претенция е, че острите ръбове и ъгли на каросерията могат значително да влошат нараняванията на пешеходци и велосипедисти при сблъсък. Вместо да смекчи удара, както прави извитата форма на повечето автомобили, Cybertruck, според тези две организации, представлява „риск, който увеличава тежестта на нараняванията и смъртните случаи.“

Освен това критиците посочват теглото на Cybertruck, което според Tesla варира от 4000 до 4150 кг. Това значително надхвърля европейското ограничение от 3500 кг за автомобили от тази категория, което само по себе си е нарушение на съществуващите разпоредби.

fallback
  • #21
    Zaz ( преди 1 месец )
    Тия в Европа откачиха и се чудят кал да спрат продажбите на американски продукти за да си пробутват умрелите мерцедеси все едно с Мерцедес няма да умре пешеходец при инцидент
  • #20
    иван ( преди 2 месеца )
    Що за грозен варел е тоя ***?
  • #19
    Газко Уазков ( преди 2 месеца )
    Умният европеец не е първеню. Никога няма да хвърли една торба пари за пикап, за който да кара Ц категория и да му плаща данъци, такси и винетки като за камион. Това е продукт за богати късопешковци.
  • #18
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Авторчето, пак с лъжите напред. Теглата, които си дал, са за напълно натоварен пикап. Иначе собствената у маса е малко над 3 тона.
  • #17
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Какъв ти е проблема, купуваш го и в свободното си време може и кирий да правиш на хората.
  • #16
    анонимен ( преди 2 месеца )
    винаги ми е интересно какъв тип потребител си за да си купиш семеен камион като основен автомобил
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ще ражда двг генератор
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    на това най-отгоре са му изтекли водите
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако искаш хубав нов пикап вземаш си един Mitsubishi L200 2024г внос от Дубай и просто си караш. Там са по 25 000 долара с базово оборудване GLX. Със всички такси и разходи по вноса пак ти излиза по евтино от всичкo на нашия пазар. И имаш перфектна работна машина. Евтина удобна, проходима и много корава. Няма да имаш гаранционно обслужване, но то няма и да ти трябва.....
  • #12
    Илън Мъск ( преди 2 месеца )
    Клетите еврогейци...дай им драг кралици и прайдове...
fallback
Последни