Британското издание WhatCar? провежда годишно проучване за надеждност, едно от най-големите в Обединеното кралство. Тази година в него участват и експертите от MotorEasy, събирайки мненията на 29 967 собственици на автомобили. Анкетирани са само шофьори на коли на максимум пет години. Толкова покриват обикновено стандартната или удължена гаранция.
Вече ви представихме най-надеждните коли по марки, класове и сегмент, класирани според оценките на анкетираните шофьори. Естествено, идва ред и на най-слабо оценените. Всяко мнение е субективно, но все пак може да ви бъде от полза при покупка на нова кола.
Изненадващо или не, тези близо 30 000 британски шофьори са дали най-ниска оценка на местна марка – MG. С цялата условност, тъй като тя отдавна е в ръцете на китайците. Но пък определено изненада може да бъде наречено присъствието на Mercedes-Benz. Особено за поколенията, които от люлката бяха възпитавани, че колите се делят на марката от Щутгарт и всички останали. Но времената се променят.
Най-ненадеждните марки на годината според анкетата
1. MG - 76,9%
2. Alfa Romeo - 84.1%
3. Opel/Vauxhall - 84.7%
4. Nissan - 85.9%
5. Land Rover - 87,1%
6. Seat - 87.5%
7. Fiat- 88.2%
8. Audi - 89%
9. Polestar - 89.3%
10. Mercedes-Benz - 89,7%
Най-калпавият модел на годината е японски – любимият на дамите Nissan Juke. Тук може да приемем за изненада присъствието на VW Golf. Присъствието му в негативна класация сигурно няма да бъде прието добре в Перник.
Най-ненадеждните модели на годината
1. Nissan Juke (2019-настояще) - 50,0%
2. MG4 (2022-настояще) -63,8%
3. Opel/Vauxhall Mokka Electric (2020-настояще) - 65,6%
4. Kia Sportage дизел (2016-2021) -66,2%
5. Mazda CX-60 (2022-настояще) -68,8%
6. MG ZS Electric (2010-настояще) - 69,3%
7. VW Golf дизел (2020-настояще) - 70,4%
8. Opel/Vauxhall Corsa Electric (2019-настояще) - 72,2%
9. Range Rover Evoque (2011-2019) - 78,3%
10. Seat Leon (2020-настояще) -74/2%
Най-малко надеждните коли по класове (ГАЛЕРИЯ):
Скъпо е първоначално да го купиш, но е скъпо и да работи. 33 процента от собствениците съобщават за проблем, а 25 процента трябва да платят повече от 1500 лири, за да поправят своя Q7. Макар че сумата едва ли ще стресне човек, който може да извади пари за чисто ново Audi Q7.