IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Подценяването на шофирането в мъгла е грешка

Основното правило при лоша видимост е спазването на дистанция

Мъглата и лошата видимост не трябва да отблъскват собствениците на автомобили от шофиране, казват експертите от ADAC. Просто трябва да се спазват някои основни правила. Отбелязва се, че препоръките на метеорологичните служби и служителите по магистралите да се избягва шофиране при такива условия не помагат за развитието на шофьорски умения у водачите.


мъгла


Експертите смятат, че липсата на практика при трудни условия на шофиране прави шофьорите безпомощни в извънредни ситуации и настояват, че необичайните метеорологични условия не трябва да обезсърчават шофирането, освен в случаите на сериозни природни бедствия.

Но има правила за безопасност при шофиране в мъгла, които са прости, но трябва да се спазват. Основното е да поддържате безопасна дистанция и да спазвате ограничението на скоростта. Съветът е да избягвате да следвате превозни средства със слаби или повредени задни светлини и да сменяте лентата, ако възникнат опасения за безопасността.

Ако шофирате зад кола, която е с неправилно работещи задни светлини, сменете лентата. Ако карате зад кола, през която не виждате стоповете на предната, отново сменете лентата. Няма проблеми с това.

Препоръчва се също така да се обърне внимание на стоп светлините на колата отпред. Избирайки кола, с включена светлина за мъгла и с добре видими стоп светлини, водачът може да получи допълнителни секунди за спиране. Това ще помогне да се избегнат инциденти, тъй като ви позволява да спрете синхронно с колата отпред, а не след нея.

Посочва се също така важността на използването на задната светлина за мъгла. Експертите подчертават, че тази оптика е полезна не само при мъгла, но и при снеговалеж. Фаровете за мъгла увеличават видимостта на автомобила за другите участници в движението и спомагат за поддържане на безопасно разстояние. Трябва да ги включвате при всякакви трудни метеорологични условия.

В заключение се казва, че всеки изправен автомобил е готов да се движи в мъгла, като основният акцент трябва да бъде върху подготвеността на водача. Шофьорите не трябва да се плашат от такива пътни условия, а да са внимателни и да развият собствения си опит, за да шофират уверено във всякакви ситуации, включително трудни метеорологични условия. За да не се объркате, когато внезапно попаднете в тях.


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    напишете за новите технологии в осветлението предна и задна светеща лайстна това не се трае кой умник го е измислил
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тези които не знаят кога се ползват фаровете за мъгла са най-опасни, задната такава се включва само в изключителни случаи на много гъста мъгла, снеговалеж и други видове ограничана видимост под 50м.
  • #6
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    фарове за мъгла не заслепяват тъй като са ниско насочени и са в най долната част на бронята и осветяват невидими зони от късите свеглини има автомобили които при завиване включват ляв или десен някой да обясни защо има забрана за ползване на гуми с метални шипове при положение че всички са загрижени за безопасността особенно сега когато започват заледявяния в тъмната част на денонощието здвп е писан от хора които нямат един километър зад волана но са представителна извадка на чалга обществото
  • #5
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    5, ясен си ми, щом отбиваш. Съобразена скорост е толкова разтегливо понятие, че варира от 0 до колкото се сетиш. Имаш още да се учиш, жив и здрав и безаварийно.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 2 - Аз съм млад шофьор и при мъгла имам две много големи умения, дето повечето шофьори ги имат, ама не ги ползват - едното е "каране със съобразена скорост" и "отбивна при липса на видимост" - Не, чеснто първата бензиностанция, отбивка или полянка до пътя става. В такива мъгли съм попадал, че не кола, ами КОЛЕЛО ще ме е страх да карам, защото не се види нищо на 5 метра. Ама признавам си де - другите сигурно могат да дрифтяят, да правят обратни на ръчна ... Аз не ги умея тея.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 3 - Особено ме кефи когато някой, когото съм чувал да казва "Бате - сложи ксенона! Малии пускаш и светло кат ден, па оня пред тебе се кьори и не смее да каже нищо" да ми обяснява, как е правилно да се шофира.
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    нема страшно, бугаропитека си включва всички лампички по таралясника щом се стъмни. дали заслепяват, ко *** грей?
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    1-ви, не заслпяват толкова, но определно могат да донесат глоба. Истината е, че карането в трудни условия изисква умния, каквито повечето "модерни" воадачи нямат. А нямат, защото едно че не ги учат, а друго че те и нямат желание да се научат, понеже разчитат само на асистенти и системи. Именно при трудни условия става ясно шофьор ли си, или просто карач.