fallback

Renault показа най-евтиния си електромобил

Новото Twingo идва през 2026 и ще струва под 20 000 евро

След пускането на пазара на Renault 5 E-Tech Electric и показването на първите подробности за Renault 4 E-Tech Electric, френският производител разкри концептуалната версия на Twingo E-Tech Electric, която ще дебютира пред публика на автосалона в Париж.

Производство на Twingo, това, което е изключително електрическо и с потвърдена цена под 20 000 евро, започва през 2026 г. Засега моделът е само концепция, която  ще е много близка до серийния вариант. А неговата задача е да „спаси“ европейските електрически автомобили от напредъка на евтините китайските конкуренти.

Това е епохално предизвикателство, пред което е изправено Renault със своето електрическо подразделение Ampere и все по-усъвършенстваните индустриални и инженерни процеси, които значително ще намалят производствените разходи на новото Twingo.

Зад заоблените форми, вдъхновени от тези на първото Renault Twingo през 1992 г., се крие желанието на Renault да направи нов скок напред по отношение на изследванията и развитието. 

„Целта е начинът, по който се произвеждат електрически автомобили в Европа, да стане по-конкурентоспособен, като амбициозната ни цел е да предложим градски автомобил, задвижван от батерии, произведен на Стария континент, чиято каталожна цена е под 20 000 евро“, коментира главният изпълнителен дирестор на Renault - Лука де Мео.

Всъщност в момента единствените електрически автомобили, продавани под 20 000 евро в Европа, са Dacia Spring и Leapmotor T03 - и двата произведени в Китай. Над този ценови праг, от друга страна, са представителите на европейската „нова електрическа вълна“ като електрическите Fiat Grande Panda и Citroën e-C3, които се продават съответно за 24 900 и 23 900 евро.

Зад тази амбициозна цел Renault Twingo да стане най-икономичният от европейските електрически автомобили стои голямо планиране и индустриална стратегия, насочена към намаляване на производственото време и разходите на поточната линия. На практика, неспособен да се конкурира с Китай по отношение на разходите за труд, суровини и енергия, Renault се фокусира върху рафинирането, опростяването и ускоряването на производствените процеси с рецепта, съставена от различни съставки.

Основната съставка на тази рецепта е да се намали времето за производство на новото Twingo, което ще доведе до по-ниски разходи за компанията. Ако днес едно Renault Clio се сглобява за около 14 часа, а новото Renault 5 се нуждае от малко под 10 часа, електрическото Renault Twingo ще се нуждае от „много по-малко от 10 часа“, както каза шефът на марката Жил Ле Лорн, цитиран от Automotive News Europe.

За новото Twingo Renault реши да използва адаптирана версия на платформата AmpR Small, която вече е в основата на Renault 5 E-Tech Electric и Renault 4 E-Tech Electric. Следователно, Twingo ще използва стоманен корпус, който е формован по традиционни методи, а не с Гигапреса в стил Tesla.

Дялът на общите компоненти и части между Renault 5 и Twingo ще бъде 70 процента, което ще допринесе значително за намаляване на производственото време и разходите. Архитектурата на Twingo ще бъде основно същата като тази на R5, включително цялата предна част с намалена следа, но с твърда ос отзад вместо мултилинк.

Една известна фраза, приписвана на Юлий Цезар гласи: „Ако не можеш да победиш врага си, направи го свой приятел“. Горе-долу това направи Renault, като реши да разчита на китайски партньор за дизайна на новото Twingo. Цялата фаза на проекта ще отнеме само две години, време, описано като „рекорд“ от самия Де Мео. Вместо това производството ще бъде европейско.

За момента не е известно коя китайска компания ще помогне на Renault да ускори и намали разходите за разработка на новото Twingo. Решението идва, след като Volkswagen избра да не се присъедини към Renault в разработването на съвместен малък електрически автомобил, базиран на Twingo.

За производството на Renault Twingo от 2026 г. вече има споразумение със словенското правителство за използване на завода на Renault в Ново Место, фабриката, от която идват предишното Twingo и smart forfour и където сега се сглобява Clio. Планираният производствен капацитет на завода е 150 000 автомобила годишно.

fallback
  • #3
    Нормално ( преди 5 минути )
    Когато Мерцедес пуснаха в производство електрическата G класа, преди 2 или 3 години, не помня, производствения им капацитет беше 50 броя за месец. Това беше края на годината, септември или октомври месец. До края на годината (3 или 4 месеца общо) бяха продали 5 (пет) броя. Циркове има всякакви..
  • #2
    Друг Гост ( преди 1 час )
    Ха ха ха - "Планираният производствен капацитет на завода е 150 000 автомобила годишно." - май са сложили големия тиган - да видим каква риба ще хванат :-)
  • #1
    Факт! ( преди 2 часа )
    Рено и без пари да го вземеш, все си на загуба. Факт!
fallback
Последни