Условията на живот в Русия често принуждават нейните жители да проявяват изключителна изобретателност, с която могат да изненадат всеки. А блогъри от YouTube-канала Garage 54 отдавна са показали, че тяхното въображение не познава граници.
Когато Cadillac пуска кола с шестнадесетцилиндров двигател през 1930 г., това не прави особено впечатление. Когато обаче, 94 години по-късно, Bugatti направи същото, светът беше възхитен. А W16 моторът, поставян на хиперколите на марката, със сигурност ще остане историята като един от най-забележителните мотори, създавани някога.
Вдъхновен от тази тенденция, екипът от Сибир реши да отиде още по-далеч, като създаде свой собствен шестнадесетцилиндров двигател. Руският V16 се състои от 16 едноцилиндрови двигателя от китайски верижни триони, монтирани на персонализирана рама. Всеки мотор има собствена ос, а мощността се предава чрез зъбни ремъци.
За да стартират всички двигатели синхронно, те са свързани с кабели, които едновременно отварят дросела на всеки мотор. Полученият двигател е свързан с четиристепенна ръчна скоростна кутия, добре позната от автомобилите Жигули. V16 се върти на ръка, което е успех. Въпреки това, агрегатът не работи толкова гладко заради няколко недостатъка в конструкцията, които стават очевидни веднага щом двутактовият двигател се запали.
Осем от двигателите се завъртат срещу посоката на затягане на болтовете, принуждавайки ролките да се разхлабят. Руснаците не губят време, като преустройват някои сложни или отнемащи време системи и ги заваряват на място, но тогава се поява друг проблем - доставката на гориво. Бензиново-маслената смес се доставя до всеки двигател с помощта на елементарен прозрачен четвъртинчов маркуч и няколко Т-конектора. Уплътненията не работят перфектно и V16 бълва гориво от много места.
Ясно е, че няма как всичко да работи перфектно, но това не отчайва авторите на проекта, които продължават с опитите си. Сега им предстои най-трудното - да монтират дългия V16 мотор в автомобил и да се опитат да го подкарат.