fallback

Toyota преговаря за завръщане във Формула 1

Японският производител ще бъде технически партньор на Haas, докато подготви собствен двигател

Хибридната ера изисква изобретателя на този тип двигатели и най-големият производител в света да бъде част от революцията в най-елитния автомобилен спорт през 2026 г. Това е причината, поради която Toyota подготвя завръщане във Формула 1, където изкара 9 сезона и похарчи милиарди евро, без за запише никакви успехи.

Според последните информации именно интересът на японците към хибридните двигатели ги е накарал да водят интензивни преговори с тима на Haas F1. Идеята на Toyota е първоначално да не бъде доставчик на двигатели, а технически партньор. Едновременно с това обаче компанията ще разработва и собствен задвижващ агрегат, който трябва да бъде готов през 2031 г. Дотогава екипът трябва да натрупа достатъчно опит, за да се подготви и за пълноценно участие в шампионата.

Другата причина е, че Haas има договори с Ferrari като доставчик на двигатели до 2031 г. и нарушаването на това споразумения би било много скъпо. В същото време това ще даде достатъчно време на Toyota достатъчно време да развие свой собствен автомобил.

Японците вече имат изготвен план, като той предвижда екипът, който ще работи във Формула 1, да бъде настанен в европейската централа на компанията в Кьолн (Германия), където има аеродинамичен тунел. Тимът на Haas е базиран в Банбъри (Англия), но наема съоръжения във фабриките.на Далара или Маранело на Ferrari. Концентрирането на едно място на всички функции би помогнало за обединяване на усилията и ускоряване на процесите.

В плана на Toyota обаче не влиза покупката на отбора, който има сериозни финансови затруднения през последните сезони. Споразумението с Haas все още е обект на преговори с японския директор на тима Аяо Комацу, който наследи Гюнтер Щайнер. Японецът пое управлението на отбора през януари тази година.

Както е известно, от 2026 г. във Формула 1 ще се използва напълно нов тип двигатели с екологично гориво, като половината от мощността на задвижващата система ще идва от енергията, възстановена по време на спиране. А това със сигурност ще повиши допълнително интереса към хибридните агрегати, които са най-силното оръжие на японския автомобилен производител.

fallback
  • #6
    Гост ( преди 2 месеца )
    Тесла се преориентира в производството на водородни автомобили???
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И останалите ли нямат? Всеки един компонент и идея, използвани от Тойотка, е измислен от някой друг - Аткинсъновия ДВГ, планетарния механизъм, НиМХ батерия, регенеративно спиране, включително и думата хибрид. Тойотка е първата, която започва едросерийно производство, но това е всичко, което е направила. И 25 години по-късно историята се изказа - потребителите не се интересуват от хибриди - искат или чист ДВГ, или електромобил.
  • #4
    Знаещ ( преди 2 месеца )
    До 2: Само дето хибридния двигател на Патън няма нищо общо с модерните хибриди.
  • #3
    MythBuster=idiot ( преди 2 месеца )
    Тесла също влиза в Формула 1.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "изобретателя на този тип двигатели" Пак лъжички, а? Хибридният двигател е изобретен от Уилям Патън през 1889 г. През следващия век хибридни двигатели за файтони, коли, автобуси и състезателни коли представят и проузвеждат Дей, Порше, Фишър, Нефтал, Пипер, Уудс мотор виъкъл, Ланчестър, американската армия, Гайхен, АМС, Бюик, Фиат, Артурс, Прайкшат, Алфа Ромео, Ауди, БМВ, Волво. Някъде да виждаш Тойотка в този списък? Да я наречеш изобретател е не само неправилно, а и обидно.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тойотка е написала нов скеч за комедийното си шоу.
fallback
Последни