fallback

Toyota преговаря за завръщане във Формула 1

Японският производител ще бъде технически партньор на Haas, докато подготви собствен двигател

Хибридната ера изисква изобретателя на този тип двигатели и най-големият производител в света да бъде част от революцията в най-елитния автомобилен спорт през 2026 г. Това е причината, поради която Toyota подготвя завръщане във Формула 1, където изкара 9 сезона и похарчи милиарди евро, без за запише никакви успехи.

Според последните информации именно интересът на японците към хибридните двигатели ги е накарал да водят интензивни преговори с тима на Haas F1. Идеята на Toyota е първоначално да не бъде доставчик на двигатели, а технически партньор. Едновременно с това обаче компанията ще разработва и собствен задвижващ агрегат, който трябва да бъде готов през 2031 г. Дотогава екипът трябва да натрупа достатъчно опит, за да се подготви и за пълноценно участие в шампионата.

Другата причина е, че Haas има договори с Ferrari като доставчик на двигатели до 2031 г. и нарушаването на това споразумения би било много скъпо. В същото време това ще даде достатъчно време на Toyota достатъчно време да развие свой собствен автомобил.

Японците вече имат изготвен план, като той предвижда екипът, който ще работи във Формула 1, да бъде настанен в европейската централа на компанията в Кьолн (Германия), където има аеродинамичен тунел. Тимът на Haas е базиран в Банбъри (Англия), но наема съоръжения във фабриките.на Далара или Маранело на Ferrari. Концентрирането на едно място на всички функции би помогнало за обединяване на усилията и ускоряване на процесите.

В плана на Toyota обаче не влиза покупката на отбора, който има сериозни финансови затруднения през последните сезони. Споразумението с Haas все още е обект на преговори с японския директор на тима Аяо Комацу, който наследи Гюнтер Щайнер. Японецът пое управлението на отбора през януари тази година.

Както е известно, от 2026 г. във Формула 1 ще се използва напълно нов тип двигатели с екологично гориво, като половината от мощността на задвижващата система ще идва от енергията, възстановена по време на спиране. А това със сигурност ще повиши допълнително интереса към хибридните агрегати, които са най-силното оръжие на японския автомобилен производител.

fallback
  • #16
    Дзвер ( преди 1 месец )
    От Тойота опровергаха тази "новина". Не планират никакво завръщане във Ф1, просто ще помогнат с аеродинамиката на Хаас.
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    Патологично е желанието на слабия да се присламчи към нечий чужд успех. Първо, за какъв дявол някой българин би се чувствал горд, че някаква си японска марка продавала ибриди? Второ, след като вижда, че решението и е било неправилно, за чии се оправдава с ръста на някакви китайци, които имат напълно злонамерени намерения към собствената му култура и искат да я подобят? Патология, патология, патология...
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    РУКоделието, има ли изненадани, че пак си недозабрал? BYD не произвежда безсмислените ибриди тип Тойотка - произвежда единствено и само плъгин хибриди. В тях има известен смисъл за определена популация. С други думи, в опита си да се правиш на интелигентен, отново опроверга собствената си теза. А продажбите на Тойотка в Китай и САЩ четвърти пореден месец се сриват.
  • #13
    До РУК ( преди 1 месец )
    Рекордните продажби на BYD говорят само едно - Toyota отново е взела грешно решение! Хората очевидно търсят хибриди, но Toyota не може да им ги произведе, но китайците го правят. Точно както хората искаха електромобили, но нито Toyota нито останалите традиционни производители успяха да им ги произведат и се пръкнаха Tesla и китайците.
  • #12
    РУК ( преди 1 месец )
    Дааа.... "искат или чист ДВГ, или електромобил" .... статистиката за рекордните продажби на BYD говори нещо съвсем различно .... като цяло скока на продажбите на хибриди в световен мащаб с над 50% за 2024, също говори за това различното ... но ние функционално неграмотните не ги разбираме тия работи ....
  • #11
    Факт До5 ( преди 1 месец )
    Верно ли и що на Бъдещият най голям пазар Индия коятонщемпомете скоро Чяйниците купувят хибриди а електричките са със спад?
  • #10
    До 9 ( преди 1 месец )
    Тъкмо си помислих че е тотално превъртя играта с този водород! ВЯРАТА ти наистина трябва да е безгранична, за да вярваш в толкова фалшиви новини
  • #9
    Гост ( преди 1 месец )
    Теслю Тунберг,няма да ти е за първи път да пишеш с чужди никове,няма да ти е и за последен път.Номерата ти не вървят.
  • #8
    Гост ( преди 1 месец )
    Сейфнюз от 04.10.2024.Тесла спира производството на автомобили,преминава на водород.
  • #7
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Объркал си Ника и вместо и диотския, както в третият коментар, без да искаш си използвал собствения. Изтрий го и пробвай пак, както когато от Ник турбо поздрави колегата турбо, А три минути по-късно го изтри и го написа от Ник гост. Стават такива грешки, като си минеш самоличностите като носни кърпички и си мислиш, че никой не се усеща! Скоро не си писал че Тесла ще произвежда и дизели, че никой не търси електрически автомобили
fallback
Последни