Китайският производител Dongfeng навлиза сериозно на пазарите в Европа. За да засили интереса към моделите си, компанията ще участва на автосалона в Париж, като избра интересен начин за транспортирането им от фабриката в Ухан до френската столица, а именно - колите се придвижват на собствен ход.
Една от спирките по пътя към Париж е София, където автомобилите на Dongfeng прекараха няколко часа пред автосалон на марката. Преди това те са изминали над 8000 км, което е отнело 20 дни, но по-интересното е, че сред колите има и изцяло електрически модели, като идеята на организаторите на пътуването е да покажат, че този тип превозни средства за подходящи за дълги пътешествия.
След изложението в Париж китайската марка ще участва и на „Автомобилен салон София 2024“, където ще покаже 8 от новите си модели. За да подкрепи разширяването на гамата си, "Чайна Мотор Къмпани", вносител на някои от марките на Dongfeng у нас, планира откриването на нови дилърски центрове в ключови градове на страната. В София вече има два шоурума на марката, а до края на годината предстои отваряне и на представителство в Пловдив.
До момента „Чайна Мотор Къмпани“ АД, част от „Авто Юнион“ ЕАД, е продала близо 700 китайски автомобила, като 400 от тях са реализирани през 2024 година. Очаква се до края на годината пазарният дял на марката да достигне 2.5%, като вече са направени поръчки за 130 нови автомобила. За момента компанията предлага у нас Forthing - марка на Dongfeng Liuzhou Motor, дъщерна компания на гиганта от град Лиуджоу, и също DFSK - произвеждани от бившия джойнт-венчър на Dongfeng и Seres, който вече е изцяло под контрола на Seres. На автосалона в София вносителят ще добави към това още две марки на Dongfeng - Aeolus и M-Hero. Други брандове на китайския гигант, начело с Voyah и Venucia, се предлагат у нас от друг вносител - ADG Bulgaria.