IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi иска да продаде завода си в Брюксел на китайци

Закриването на производство на Q8 оставя 3000 служители без работа

Проблемите с Volkswagen в Германия оставиха малко в страни случващото се със завода на Audi в Брюксел, чието бъдеще е под заплаха. А това се отнася и за близо 3000 служители в предприятието.


Audi


На 3 септември стана известно, че белгийският завод на Audi няма да получи нов модел. Както самата марка с четири пръстена, така и Volkswagen Group страдат от свръхпроизводство, което направи края на производството на флагмана Q8 в Белгия неизбежен.

След обявяването на новината вече имаше няколко протеста в завода. Първоначално служителите спряха работа, като поискаха разяснения от ръководството, но нямаше реакция. След това работниците конфискуваха 300 ключа за коли, които вече бяха произведени, за да предотвратят предаването им на дилърите. Целта беше да се окаже натиск върху ръководството и да се получи ясна перспектива за бъдещето, но се получи обратен ефект.

Ръководството затвори завода, не позволявайки на никой да работи там и замрази заплатите на работниците. Тази мярка нарича „lock-out“, което дори е разрешена от закона при специални условия. Синдикатите регистрираха този факт официално чрез съдия-изпълнителя, което само задълбочи конфликта. Вече е решено блокирането да бъде премахнато във вторник, но все още се чака план за поетапно затваряне на завода.

Вече е решено, че след 70 години белгийският завод вече няма да произвежда Audi или други модели на VAG. Възниква обаче въпросът какво ще се случи с високотехнологичния обект, специализиран в производството на електрически превозни средства и батерии? Един възможен вариант би бил заводът да се превърне в център за рециклиране, където авточастите да се разглобяват и подготвят за вторичния пазар.

Друг вариант е да се започне да производството на електрически летищни влекачи, които да придвижват самолети. И двата алтернативни сценария включват значително намаляване на броя на служителите. Планът за преструктуриране, разкрит по-рано, изискваше съкращения на персонала от 3000 на около 300, което би означавало, че поне 2700 служители ще останат без работа. Има обаче и друг възможен сценарий.

Очевидно новите мита върху китайските автомобили не спират азиатските производители. Освен това подобно решение може дори да ускори отварянето на производствени мощности в Европа. BYD се насочва към Унгария и Турция, Chery към Испания, а Leapmotor към Полша. Така че защо китайски автомобилен производител да не се сдобие с европейски завод за електрически превозни средства, който не трябва да се изгражда от нулата?

Съобщава се, че агенцията за подкрепа на бизнеса в региона на Брюксел-Столица - Hub.Brussels, вече е провела разговори с Nio и базираното в Гент представителство на Geely. Но големият въпрос е дали китайските производители на автомобили, които получават значителна правителствена подкрепа у дома, са готови да плащат високи заплати в Белгия, което е основна пречка за работодателите в тази част на Европа.


0 от 500