fallback

Toyota също забавя навлизането си в електромобилите

Японците са поредният производител, който променя плановете си заради слабото търсене на EV

Автомобилните производители продължават да забавят плановете си за електрификация. Bentley, Ford, Mercedes-Benz, Volvo и други вече отложиха сроковете си за преминаване към ЕV, тъй като пазарът се забавя. Сега и Toyota прави същото.

Японската компания трябваше да започне производството на електрически превозни средства в САЩ през 2025 г. Сега обаче този срок е отложен за средата на 2026 г. Подобно на толкова много други производители, които някога бяха оптимистично настроени за електрификацията, намаляващият интерес към EV принуди Toyota да преосмисли стратегията си.

„Ние все още сме фокусирани върху нашата глобална цел - продажби на 1,5 милиона ЕV автомобила до 2026 г. - коментира говорителят на Toyota Скот Вазин пред BBC. - И дори с подобно закъснение планираме да започнем производството на 5-7 електромобила в САЩ“.

Toyota инвестира 1,3 милиарда долара в своя завод в Джорджтаун (Кентъки) за производството на електрически SUV с три реда седалки. Компанията също така похарчи 1,3 милиарда долара в Северна Каролина за производство на литиево-йонни батерии и задели 1,4 милиарда долара за производство на електромобили във фабриката в Принстън (Индиана).

Бъдещият електрически SUV с три реда седалки на Toyota все пак ще се появи, но малко по-късно от очакваното, съобщава Nikkei Asia, като причината е промени в дизайна на модела. В същото време обаче версията на Lexus на същия модел отпада от плановете за производство в Щатите, като този електромобил ще се внася от Япония.

fallback
  • #14
    Sdf ( преди 1 месец )
    Всъщност Тесла строи ниви заводи завод за СЕМИ удвояване на капацитета в Тексас и в Берлин. Предстои голямо разширение на завода с Шанхай . Капацитета на Тесла ЩЕ СТАНЕ 3 млн автомобила . Дали ще ги продават е друг въпрос.. няма производител на света , който има 20 млн капацитет, а да произвежда 1,5 млн !!!!! На колко е това . На половин смяна . Просто не мога да проумея , колко плиткоумен може да е човек
  • #13
    РУК ( преди 1 месец )
    до 5 - Мъск спря завода в Мексико заради спад в търсенето.Защо изобщо му трябваше да го почва като вече има капацитет да произвежда 20 мил. коли годишно? Години наред теслапитеците твърдят, включително и ти, включително и Мъск, че забавянето на пикапа и роудстъра са защото капацитета им трябва да произвеждат модел 3 и Y, а в същото време разполагат с капацитет за 20 мил. коли годишно и то от 5 години вече .... айде изтрезнейте преди да пишете тук!
  • #12
    РУК ( преди 1 месец )
    до 5 - ако от 5 години спориш с някой,че тесла нямат проблем да произвеждат 20 мил. коли годишно,значи още преди 5 години си твърдял,че още преди 5 години тесла са можели да произвеждат 20 мил. коли годишно, което е пълна лъжа. Към днешна дата тесла също не може да произвежда 20 мил. коли годишно.Това са 400 000 коли на седмица. При сегашните продажби които имат,защо не работят само 4 седмици в годината,а плащат заплати 11 излишни месеца. Понякога наистина пишеш колкото да не заспиш!
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,пак врътна дУпето на 180 градуса.
  • #10
    PLAID ( преди 1 месец )
    Събрали се живoтните в гората: Хайде да играем 1 игра - кравата ще се казва Муй, заека Зуй, хамстера... И хамстера: Ааа, аз няма да играя! Тая игра е много тъпa!
  • #9
    Повтарям ( преди 1 месец )
    Почти на всяко публикуване на прословутата таблица с 50% ръст, въпросът беше кога Тесла ще срещне проблеми с ПРОИЗВОДСТВОТО, на бройките? Тезата ми винаги е била, че Тесла няма да има проблеми с производството. ВИНАГИ съм твърдял, че ограничаващия фактор ще се ПРОДАЖБИТЕ, а НЕ производството. Предвидих, че както Toyota така и останалите ще забавят производството на електромобили, защото ще ги произвеждат на загуба, а само Тесла ще печели. Сгреших само с прогнозата за китайците. Подцених ги.
  • #8
    До 7 ( преди 1 месец )
    Вероятно спря да ги стори, защото съм се оказал прав преди четири години, когато спорех с покойния вече инженер професор Радев, който твърдеше, че за да продава 20 милиона годишно, Тесла трябва да построи 100 завода дотогава и това било физически невъзможно. Но за сметка на това всички негови студенти по перпето mobile около десетина който пишат тук, се инженери от клАса , все още чакат Тесла да строи по 10 завода годишно.
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,защо Тесла спря да строи нови заводи? Мантрата всяка година нов завод май угасна.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Попитай и другият свръх капацитет Акио Тойода, който обясняваше до скоро, че светът НИКОГА не може да произведе достатъчно батерии за електромобили и затова разделя батерията на един електромобил на 100 хибрида. Все още има хора които му ВЯРВАТ и не се интересуват от фактите. Не случайно написах историята на BYD, които не мрънкат и не ВЯРВАТ, никога не казват НИКОГА И въпреки че компанията е създадена след първият хибрид на Toyota, вече настигат Toyota и при хибридите, защото се РАЗВИВАТ
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вече пета година споря със свръх интелигентни супер инженери по перипето mobile, че няма никакъв проблем Тесла да произведе 20 милиона електромобила годишно, но няма на кой да ги продаде. те продължават да спорят, че проблемът бил в производството и не може да построи толкова много заводи. Много са умни да знаеш. Консултирай се с тях.
fallback
Последни