fallback

LG реши проблема със запалването на батериите на електромобили

Корейският производител създаде технология, която предотвратява термичните течове

Южнокорейският производител на батерии за електрически автомобили LG Chem твърди, че е открил ключа за предотвратяване на термични течове, които в крайна сметка причиняват опасни пожари в този тип превозни средства.

Въпреки че е доказано, че електрическите автомобили са по-малко склонни да страдат от пожари и че броят на подобни инциденти е много по-малък в сравнение с термичните превозни средства, все още много шофьори се притесняват от този проблем.

Проучванията показват, че задвижваните с бензин автомобили е до пет пъти по-вероятно да се запалят от електрическите автомобили. При колите на ток обаче последствията са много по-сериозни, тъй като гасенето на пожара е по-трудно и изисква специални методи на действие от страна на пожарникарите.

Компанията LG, която доставя батериите си на големи производители като Tesla, VW и Ford, обяви, че е готова с технология, която предотвратява или контролира възможни термични течове. В разработката е участвал и инженер екип от Университета за технологии за батерии Поханг (Южна Корея).

За целта е създаден специален слой, разположен между катода и приемника на ток вътре в батерията. Той е чувствителен към високи температури, като подтиска топлинното изтичане. Самият слой е с дебелина едва един микрометър, една стотна от дебелината на човешки косъм. Той е гъвкав и многофункционален, дотолкова, че може да променя електрическото си съпротивление в зависимост от температурата.

Това означава, че, от една страна, той действа като „бушон“, който блокира потока на електричество в ранните етапи на прегряване, благодарение на промяната на неговата молекулярна структура. От друга страна, когато се установи, че температурата на батерията пада, благодарение на нейната гъвкавост, премахването на този слой може да бъде намалено.

В момента тестовете, извършени от LG с NCM (никел, кобалт и манган) и LCO (литиево-кобалтов оксид) батерии, са успешни - само 30 процента от батерии са претърпели пожар, но той е потушен в случай от секунди, докато останалите не са се запалили. 

fallback
  • #5
    РУК ( преди 1 месец )
    До 4 - не разбирам хората които дават Китай за пример!Те не налага EVта заради екология или заради независимост от петрол или др. подобно.Китай има стратегия да владее батериите и соларите в световен мащаб.Налагането на EVта на местния пазар е просто натиски върху останалия свят.Точно за да се повтаря - "вижте Китай, ние какво правим" и е пълно с такива като теб които първосигнало подемат тази мантра.Без значение как ще се развият батериите,те имат нужда от алтернатива!Точно заради Китай
  • #4
    До 7 ( преди 1 месец )
    И не разбирам за какви зелени сделки говориш? В Китай няма зелени сделки. Нямат нищо общо и с Европейския съюз.. въпреки това вероятно още тази година над 50% от продадените в Китай автомобили ще се зареждат в контакта. Европейския съюз всъщност дръпна ръчната на електромобилите и иска да включва задна, но няма да се получи. Ръчната ще намали скоростта но набраната инерция вече е голяма за спиране. Невъзможно е. Продажбите само ще растат дори без субсидии.
  • #3
    До 7 ( преди 1 месец )
    Почти съм сигурен, че и през 2050 година батериите няма да имат пробегът на един резервоар с гориво при същото тегло, нито пък ще го зареждат за толкова кратко време. Рано или късно и това ще стане, но ще е без значение. Дори при това тегло и с 500 км реален пробег и 15 минути зареждане, електромобилите ще изместят ДВГ, ако са по-евтини, а това ще стане много преди 2050. Вероятно преди 2030. ПРИ ТОВА БЕЗ СУБСИДИИ. Тогава всякакви забрани за ДВГ ще станат безсмислени.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6 С тая неверотна скорост, очакваме ги към 2050-та, да се издорешат. Работата е, че дотогава ни ЕС ще има, ни зелени сделки.
  • #1
    Капка по капка вир ( преди 1 месец )
    Един по един проблемите на батериите се разрешават. Сега остана да ги направят по-н леки и евтини. Тогава вече няма да имат недостатъци.
fallback
Последни