fallback

LG реши проблема със запалването на батериите на електромобили

Корейският производител създаде технология, която предотвратява термичните течове

Южнокорейският производител на батерии за електрически автомобили LG Chem твърди, че е открил ключа за предотвратяване на термични течове, които в крайна сметка причиняват опасни пожари в този тип превозни средства.

Въпреки че е доказано, че електрическите автомобили са по-малко склонни да страдат от пожари и че броят на подобни инциденти е много по-малък в сравнение с термичните превозни средства, все още много шофьори се притесняват от този проблем.

Проучванията показват, че задвижваните с бензин автомобили е до пет пъти по-вероятно да се запалят от електрическите автомобили. При колите на ток обаче последствията са много по-сериозни, тъй като гасенето на пожара е по-трудно и изисква специални методи на действие от страна на пожарникарите.

Компанията LG, която доставя батериите си на големи производители като Tesla, VW и Ford, обяви, че е готова с технология, която предотвратява или контролира възможни термични течове. В разработката е участвал и инженер екип от Университета за технологии за батерии Поханг (Южна Корея).

За целта е създаден специален слой, разположен между катода и приемника на ток вътре в батерията. Той е чувствителен към високи температури, като подтиска топлинното изтичане. Самият слой е с дебелина едва един микрометър, една стотна от дебелината на човешки косъм. Той е гъвкав и многофункционален, дотолкова, че може да променя електрическото си съпротивление в зависимост от температурата.

Това означава, че, от една страна, той действа като „бушон“, който блокира потока на електричество в ранните етапи на прегряване, благодарение на промяната на неговата молекулярна структура. От друга страна, когато се установи, че температурата на батерията пада, благодарение на нейната гъвкавост, премахването на този слой може да бъде намалено.

В момента тестовете, извършени от LG с NCM (никел, кобалт и манган) и LCO (литиево-кобалтов оксид) батерии, са успешни - само 30 процента от батерии са претърпели пожар, но той е потушен в случай от секунди, докато останалите не са се запалили. 

fallback
  • #15
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Ти си ***. Хорара по долу ти го казаха. Що зареждаш резервоара на пушилката ти, а не го изкараш и да вкараш пълен.
  • #14
    До 13 ( преди 2 месеца )
    Спестяваш времето за зареждане. То пак да си има вариант за зареждане в домашни условия, просто когато си на дълъг път да не чакаш по пътищата с часове да зареждаш.
  • #13
    До 12 ( преди 2 месеца )
    Сменяемата батерия е по-голяма глупост и от водорода. Какъв е смисъла да сменяш батерията, ако може просто да я заредиш?
  • #12
    Някой си ( преди 2 месеца )
    Според мен най-добрият вариант за да се наложат електрическите автомобили е да направят батериите стандартни и лесно сменяеми, като бутилка на газокар примерно. А зарядните станции да представляват ФЕЦ с много бройки оборотни батерии. Оставяш празната, слагаш пълна, плщаш и заминаваш.
  • #11
    Име Презиме ( преди 2 месеца )
    Преводът цепи, лепи и вулканизира ...
  • #10
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Лошо е, че тази идеология както се вижда има своите глашатаи и тук.. продължават да убеждават останалите че след като сме изостанали и трудно ще спечелим състезанието, било по-добре да се откажем и да тръгнем на обратно към старта. Повече от очевидно е че батериите засега нямат други смислени алтернативи като начин за краткотрайно съхранение на излишната възобновяема енергия. Както и възобновяемата енергия няма по-евтина алтернатива. Не е много умно да се отрича очевидното, но го правят!
  • #9
    Universe ( преди 2 месеца )
    Батериите стават по евтини,по енергийно плътни и с по дълъг живот.Все пак е нова технология,и въпреки за 10 години страшно много се разви. Проблема на Европа и Сащ е че губят в тази сфера от Китай.Затова почнаха идеологическа война- електричните не са това което са и т.н.
  • #8
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Моите аргументи ги знаеш. Вместо Европа да субсидира батериите, Китай дава субсидиите, продавани веднъж батерии и фотоволтаични панели, които ни служат следващите 20-30 години без нужда да купуваме отново и без възможност китайците да ограничат или променят каквото и да било. Точно обратното на резервоар с бензин, дизел или водород. Имаш сигурност до следващата седмица или максимум месец, когато трябва да заредиш отново но не знаеш на каква цена и дали въобще ще го има.
  • #7
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Съгласен съм че трябва алтернатива за съхранение на енергия.. Предложи по-добра алтернатива от батериите и се аргументирай защо смяташ че е по-добра. Ако можеш. Досега не си успял. Дали Тесла, Toyota или корейците ще изпреварят китайците или няма да могат, за мен няма особено значение. Важното е да се съревнувават, защото батериите дават най-големите избори и свобода на хората. Водородът и синтетичните горива ги заробват и държат в зависимост.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Преводът пак е оле-мале!
fallback
Последни