fallback

Конкурент на Porsche Cayman получава двигатели на Yamaha

Новото купе на Caterham трябва да се появи на пазара след 2 години

Концептуалният електромобил Caterham Project V дебютира миналата година на фестивала на скоростта в Гудууд, като в разработката му участва ателието Italdesign, а самата кола предлага впечатляващо собствено тегло - едва 1190 кг. Оказва се, че това не е просто експеримент на британската марка, а бъдещ сериен модел, чието пускане в производство ще се състои през следващите години.

Повече от година по-късно Caterham разкри нови подробности за модела, който при излизането си на пътя ще се конкурира със следващия електрически Porsche Cayman. Най-интересното в случая е, че серийната версия ще получи електрически двигатели, разработени от Yamaha.

Новината за използването на двигатели Yamaha на следващия спортен автомобил Caterham беше разкрита от самата британска компания. Нейни представители обясниха, че през последните месеци проектът е преминал от първоначална концептуална фаза към реална фаза на прототип, като масовото производство се очаква да започне през 2026 г.

Прототипът, показана в Гудууд, декларира ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди и максимална скорост от 230 км/ч. Благодарение на батерията с капацитет 55 kWh електромобилът ще изминава около 400 км с едно зареждане. А мощността на самото зареждане с постоянен ток е 150 kW.

Интересното в случая е участието на Yamaha с подобен проект. Японската компания никога не е произвеждала собствен автомобил, въпреки че на няколко пъти е близо до създаването му. Най-известният автомобилен ангажимент на Yamaha беше беше участието й в производството на емблематичния Lexus LFA и неговия атмосферен V10, заедно с V8, произведени в края на 90-те години за Volvo или четирицилиндровите двигатели за Toyota Celica , MR2 и първият Lotus Elise.

fallback
  • #1
    РУК ( преди 1 месец )
    Това определено искам да го карам. 1200кг електричка си е огромна стъпка в правилната посока, било и за двоместен спортак. 400км с 55Квч също ще е интересно ако е реално. Личното ми мнение е,че електричките може да се считат за завършен продукт едва когато задвижването и захранването им тежат колкото тези на колите с ДВГ. Към днешна дата тежат с едно 700-1000кг повече от ДВГто :-) и то при значително по-малък пробег с едно зареждане
fallback
Последни