fallback

Новият SUV на Skoda - до 299 к.с и 560 км пробег

Компактният Elroq е с размерите на Karoq, цените стартират от 34 000 евро

Чешкият производител Skoda представи нов компактен SUV с електрическо задвижване. Elroq е позициониран в сегмент C, като на размери е подобен на Karoq, а продажбите му ще стартират в началото на първото тримесечие на 2025 г.

С дължина от 4,49 метра и междуосие от 2,77 м, Elroq възприема езика на дизайна „Modern Solid“ на компанията от Млада Болеслав и по-специално това, което се вижда при най-новите модели. Задната част донякъде напомня на Enyaq и Karoq, докато отпред новият SUV има собствен облик с минималистичен светлинен подпис и надпис с името на марката, който заменя емблемата.

В Skoda са обърнали особено внимание на аеродинамиката, като коефициентът на въздушно съпротивление Cd е 0,26. За неговото постигане помагат и дребни на вид детайли като формата на огледалата и наличието на предна охладителна система, която се отваря и затваря в зависимост от нуждите на батерията.

Интериорът на Elroq е изискан и минималистичен, с арматурно табло с прости и модерни линии, като се залага на екологични материали от ново поколение. Новият волан има надпис „Skoda“, а цифровият инструментален панел е вграден в арматурното табло. Има и конзола с 13-инчов дисплей на информационно-развлекателната система със същия интерфейс като Superb, Kodiaq и Enyaq.

Към екрана на информационно-развлекателната система е добавена лента с физически бутони на Elroq, които дават бърз достъп до различни функции, режими на шофиране и климатика. Като опция се предлага head-up дисплей с добавена реалност, който може да показва скорост, пътни знаци, круиз контрол и навигация.

Свързването чрез приложението MySkoda включва ChatGPT и комбинира няколко опции за дистанционно управление на автомобила. В допълнение към управлението на различни функции като отключване и заключване на вратите или дистанционно паркиране, MySkoda позволява контрол над опциите за зареждане на Skoda Charger.

Седалките на Elroq са изработени от „веган“ кожа и материя RecyTitan. Пластмасите са направени от 78% рециклиран PET, като за първи път марката използва рециклирани влакна. Типично за Skoda и тук се залага на функциите „Simply Clever“, като за съхраняване на различни предмети има отделени с общ капацитет 48 литра. Багажникът, на свой ред, побира 470 литра, а при свалени задни седалки обемът му е 1580 литра.

Skoda Elroq е базиран на MEB платформата на Volkswagen Group, като е оборудван с три различни типа батерии. Базовата версия Elroq 50 е със заден мотор, захранван от батерия с 55 kWh, като има пробег от 370 км и мощност от 168 к.с. Elroq 60 също е със задно задвижване, батерията има 63 kWh, мощността е 204 к.с., а пробегът - 400 км.

Има и две версии с по-голяма батерии - 82 kWh, като едната е със задно предаване, а другата със задвижване на четирите колела. Elroq 85 има мощност от 286 к.с., докато Elroq 85x получава допълнителен двигател на предната ос, който, комбиниран със този на задната, осигурява 299 к.с. и пробег до 560 км.

Цените за Skoda Elroq започват от 34 500 евро, като това е малко по-високо от  Karoq (от 31 950 евро с 1,0-литров бензинов мотор със 116 к.с. в ниво на оборудване Selection).

Още снимки на новия електрически SUV на Skoda - вижте в галерията:

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако цената наистина е само с 10% над бензина - добре. Но по-скоро въпросът е за какъв дявол 1-литрова базова Шкода с предно струва 64 хил. лв!?
  • #9
    До 7 ( преди 1 месец )
    И къде го видя този корейски дизайн? Просто лека еволюция на досегашния дизайн на Шкода? А задницата даже е банално Шкода, чак не може да се различи за кой модел иде реч
  • #8
    До 5 ( преди 1 месец )
    И какво се предлага за тези пари, намери ли?
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това, ако не бяха написали Шкода, определно бих казал че е Кореец. А пробега е като силна подигравка. 300км - реално значи я мине 150 я не.. та това е практически през 1ч да търсиш кабел??!
  • #6
    Факт ( преди 1 месец )
    Скода=трагедия
  • #5
    Вин ( преди 1 месец )
    Изхождайки от факта, че електрическите коли занулиха натрупания опит на марките до голяма степен и рестартираха конглокенцията, много бих проучвал кой, какво предлага за тези пари!
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако я докарам до там да търся нова кола бих се огледал за рено 5, поне от дизайн ми допада.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тези надписи skoda наплякани навсякъде са ужасни. Този на волана непрестанно ще ти напомня какво си си купил. А този на задната врата ще кара шофьорите зад теб да се чувстват на очен преглед.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вътрешния им дизайн с телевизора в средата който всичките им марки наследиха от грандиозния успех ID.3 не ми се нрави, не бих взел подобна кола за нищо на света!
  • #1
    Поредния б.о.к.л.у.к ( преди 1 месец )
    Шкода замина на сметището. Нямаме пари за 2 тона боядисана евтина пластмаса
fallback
Последни